WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

INSKICKAD TEXT



Hejsan!
Jag heter Susanne, år 42 år och bor i Karlstad. För det första vill jag skänka dej en stor kram och lyckönskningar med ditt fortsatta jobb med din minnesblogg över Michael. Jag är kikar varje dag och du gör ett fantastiskt jobb och det märks att du lägger ner hela din själ och hjärta i bloggen! Dina föräldrar måste vara bra stolta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Så KEEP UP THE GOOD WORK! Jag är säker på att Michael är i himlen och ler :)..........
När jag är in på din minnesblogg verkar det vara mestadels yngre som skriver och många som upptäckt Michael för några år sedan och många efter han dött. Det tycker jag är helt magiskt.....att han fortfarande berör så många. En otrolig gåva som han skänkt till er unga .....Jag har en dotter som är 15 och hon älskar också Michael och min son, som är 20, älskar låtar som Beat it. Fast han är inbiten hårdrockare! Och min pappa som är 75 älskar Thriller. Det är ju bara så otroligt magiskt och jag hoppas Michael känner all den kärlek som finns för honom där han är nu. Fast han skulle ha behövt känt mer kärlek innan han dog....Jag tar mej friheten att skriva till dej för att berätta min historia och mina tankar kring Michael, jag som är "äldre" och varit honom trogen i så många år. Hoppas du har tålamod att läsa.....:)
Oj, jagvet inte var jag ska börja.....Jag har alltid haft en försmak för "disco" som tex Bee Gess ( du vet "Staying Alive"), som var en av Michaels inspirationskällor samt James Brown. Jag har också  alltid gillat artister som kan dansa och jag älskar att dansa själv. Jag fastnade rejält för Jacksons när låtar som Dancing Machine kom ( 1974 ) även om jag också gillade "ABC" och "I want you back" men just Dancing Machine är funk/R&B.....sen var det ändå mer "kört" när "Can you feel it" ( 1981 )och "Blame it on the Boogie" ( 1978 ) och "Shake your body"  (1979 ) kom......verkligen disco med R&B och funk! Min period åren 1977 och framåt bestod bara av The Jacksons, och jag var inte bara kär i Michael utan även Jermaine. Men man såg tydligt redan då att Michael hade något extra....Jaha, min kärlek och beundran för Michael höll fullständigt på att svämma över när Off the wall kom -79.....Don´t stop til you get enough och Rock with you fick mina ben att skaka och jag kan erkänna nu att jag hade många "heta" drömmar om Michael :). I just videon till Rock with you är han ung, "oförstörd" och så jäkla sexig! Jag var 15 år och musiken var det viktigaste i mitt liv. I Michaels musik kunde jag fly undan och jag är fortfarande en drömmare...........Och vi ska inte ens prata om när Beat it och Thriller kom.............HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hemma hade vi inte MTV utan videon till Thriller visades på SVT av Kaj Kindwall och det var STORT! Att ha varit med om något så stort fast då insåg man inte själv hur stort det var och vilken trend som Michael satte. Inte tala på att han var den första svarta artisten som visades på MTV! Jag skulle precis börja gymnasiet då och vi hade MTV på skolan i cafeterian.
Under alla år har Michael och hans musik funnits men min syn på Michael och min beundran har växt och ändrats genom åren. När jag var tonåring och inte hade någon aning om hur tufft livet kan vara såg jag mer med beundran på Michael och hans talang utan att kanske förstå till 100% innebörden på hans texter och hans liv. Nu när jag har livserfarenhet och lärt mej den hårda vägen hur illa man kan bli behandlad så har jag en annan beundran för Michael eftersom jag VET hur mycket det krävs att  resa sej ur askan och fortsätta vara så målmedveten som han var!!! Jag har själv varit med om misshandel, riktigt illa, i ett väldigt destruktivt förhållande och levt nära barnmisshandel. När "Dangerous" kom var jag mitt i ett helvete och när "History" kom var jag ur och skulle själv göra upp med mitt förflutna som Michael gör själv i texterna på History. De 2 skivorna är därför väldigt betydelsefulla och viktiga för mej. Jag fick Moonwalk i present sommaren 1989 då jag väntade mitt första barn och jag kommer ihåg tydligt att det var jäkligt varmt den sommaren och att jag tyckte det var hemskt när jag läste "mellan raderna" vad Joseph Jackson gjorde mot Michael och sina söner.....men hur kan man förstå innebörden av barnmisshandel när man inte varit med om det själv....min son blev utsatt 3 år senare...och det dröjde tills 1996 innan jag orkade läsa i boken igen.....
Många skriver attMichael är svår att förstå. Det tycker inte jag.....Tyvärr fick han inte "lära" sej det social samspelet med andra barn under sin uppväxt utan på ett sätt levde väldigt skyddat. Att leva med rädsla för sin far ( och jag vet precis vilken sorts rädsla han pratar om....jag är fortfarande rädd ) tar på krafterna. Han har ju pratat sååååå mycket om detta själv och jag blir så trött på media ( håller du inte med ? ) när de ljuger och förvränger allt och har gjort hela tiden. Michael var också tyvärr naiv och godtrogen och blev på grund av detta så illa utnyttjad. Detta är mina egna funderingar men han hade nog svårt att se att andra ville göra honom illa....ett klassiskt exempel intervjun Living with Michael Jackson.....det är ju så det vänder sej i magen.....Bashir är bara ute efter en sak och det hörs tydligt på hans röstläge i slutet på intervjun. Han är riktigt otrevlig mot Michael. Jag har själv blivit anklagad för saker jag inte gjort och vi kan inte komma i närheten av att förstå hur hemskt det måste varit för Michael med anklagelserna 93 och 2003. Hans önskan att hjälpa utsatta barn härstammar helt klart från att han själv varit utsatt! Hade jag ekonomisk möjlighet skulle jag själv öppna ett center för att hjälpa utsatta kvinnor. Men det är ju också något som media förvridit......
Att jag blev chockad av hans bortgång är ingen underdrift. Han har funnits i mitt liv så länge och varit en källa för glädje, passion, sorg, kärlek, lust, ömhet, närhet i över 33 år. Han har varit den jag sökt tröst hos när ingen lyssnat på mej och när jag haft ett behov av att fly till en annan värld. Michael är fortfarande min skyddsängel och någon jag fortfarande känner samhörighet med när vi båda har liknande livserfarenheter och har liknande drag i våra personligheter. Min biologiska mamma gick bort under liknande omständigheter och det är inte roligt att se en människa falla isär. För det är ju faktiskt så med Michael.....efter rättegången var avslutad har det gått neråt. Jag tror det tog sååå hårt på honom och förvärrade hans behov av medicin. Det är därför jag inte orkar se hela This is it. Ok, visst han sjunger och dansar men det är ändå en skugga och mitt hjärta vrids runt flera varv. Han var en gammal man i en ung kropp...Jag blir så förbannad på alla hyllningar som är i media och på TV. Det är ett jäkla hyckleri......speciellt minneshögtiden.....det enda som var äkta var när Brooke Shields pratade, Paris och när Jermaine sjöng.....men var fanns alla kändisar de sista åren för Michael? USA är iallfall hyckleriernas förlovade land.....det var ingen som ville ta i honom med en tång efter rättegången....det skrevs bara en massa skit och inte fasen var det "kändis" som ställde upp för honom. Svensk media är inget bättre.
Michaels jubileumkonsert från New York ( har själv varit där 2 ggr. Senast hölls det en aktion av Michaels kläder vid Times Square ) på SVT i går var på ett sätt en fröjd att se och favorit var absolut Jacksons tillsammans igen. Och de börjar ju med Can you feel it.....oj oj så mycket minnen....discon och killar och dans...men jag blir så lessen....gråt blandas med glädje över allt Michael gav med kärlek till sina bröder, oss fans och alla barn...en bitterljuv upplevelse.
Men din blogg är ett välkommet inslag och jag älskar den!!!!!!Om du vill publisera något ( eller allt ) av det jag skev så blir jag jätteglad! Jag ville berätta min historia och när jag får tid över ska jag själv göra en hemsida med mina tankar kring Michael och länkar gärna till din blogg.
Jag har flera böcker om Michael men det är speciellt 2 jag vill rekomendera som är jättebra med mycket fina bilder. Det är:
"Unseen Archives - Michael Jackson - The King Of Pop - 1958 - 2008" av Tim Hill  ( ISBN 978-1-4075-8792-9 )
och
"Michael Jackson - 1958-2009 - En legends liv" av Michael Heatley ( ISBN 978 - 82 - 482 - 0886 - 0 )
Jag antar att du har alla DVD´s men en av mina favoriter är "The Short Films - Dangerous".....jag är vääääldigt svag för "Give In To Me"!
När jag är ensam hemma brukar jag vrida på stereon i bott och spela Michael.....vilken låt beror på vilket humör jag är på....det är först nu som jag klarar av balladerna utan att bryta ihop. Men att sätta på "Dangerous" och dansa så man blir tokig....vet du vad.....jag önskar att Michael kunde känna den kärlek och glädje han gett mej och ger mej....det är mitt bästa sätt att hedra honom....och jag hoppas han är i himlen och ler....Eller varför inte P.Y.T.....
Oj, nu får jag ge mej. Jag kan skriva hur mycket som helst...
Ha det så gott!
Många hälsningar från Susanne
 
Det sägs att den Gud älskar dör ung och Michael hämtades hem för tidigt. Hans inflytande på vår musikkultur kommer att fortsätta stråla från ovan och han kommer alltid att fortsätta koreografera från sin himmel.
Tryck på play, Se rytmen, Smaka på texterna, Känn kärleken!

Michael Jackson | Minnesblogg | Datum: 2009-12-29 Tid: 12:38:59

Sv: Det gör inget. :)

Cecilia | Datum: 2009-12-29 Tid: 12:41:21

jag tycker att det är ganska äkligt att kyssa en död människa men alla är ju olika och tycker olika

Cecilia | Datum: 2009-12-29 Tid: 12:47:15

JAHA OKEJ

m' | Datum: 2009-12-29 Tid: 13:08:23

okej jag ska va med en kompis:D

biiachh | Datum: 2009-12-29 Tid: 13:08:53

vad bra! :D

det är bra med mig!:)

biiachh | Datum: 2009-12-29 Tid: 13:47:46

ja :d

m' | Datum: 2009-12-29 Tid: 13:48:37

ja:D

du får visa teckningen ;D

Michael lover<333333333 | Datum: 2009-12-29 Tid: 14:09:43

Gud va fint skrivet till den som skrev texten!

Jag fick tårar i ögonen när jag läste det.<3

Bella ♥ | Datum: 2009-12-29 Tid: 14:21:30

Sv; härligt att höra! :)

MJforever<3 | Datum: 2009-12-29 Tid: 14:37:47

Jättefint skrivet<3



Michael Jackson för alltid<3

Amanda | Datum: 2009-12-29 Tid: 16:10:54

Grym blogg!

Är allt bra med dig? :)

VivianN' | Datum: 2009-12-29 Tid: 17:29:35

svar

inget jag har det hur tråkigt som helst..

svarar bara på kommentarer:)

vad har du gjort idag då?

Läsätt (: | Datum: 2009-12-29 Tid: 19:42:50

Jättefint skrivet! Kram till den som skrev! (Och bloggvärden såklart(: )

Anonym | Datum: 2009-12-31 Tid: 17:51:36

Åh vad jag blev lycklig när jag läste detta. En stor kram till den som skrev detta!

Mannal....Loove Michael | Datum: 2010-01-01 Tid: 20:10:11

Ohh, vilken bra människa du som skrev detta är. Du förstår verkligen grejen med Michael<3 Love this blog and everything.



Måste bara säga att när THIS IS IT slutade så visste jag att detta var det sista jag kommer att få se hos den stora popstjärnan... Jag blev riktigt ledsen och ibland så kollar jag tillbaks på gamla videor och försöker föreställa mig att dem är nya och att han faktist inte är död.

- Hehe tänker jag då. Vem försöker jag lura. Han finns inte längre och kommer aldrig komma tillbaks:(

Jag måste acceptera läget och gå vidare... Lyssna på hans musik tills det dunkar i öronen. Jaaa särskilt Billie Jean:D När man lyssnat på den i några timmar och har haft på högsta volymen. Då ska jag säga dig, då somnar man men en riktigt skön huvudvärk. Testa det:D Ändå om du får tinitus för livet så lovar jag dig, DET ÄR ABSOLUT VÄRT DET!



Ps: Hoppas du lägger ut detta och andra saker folk skickar till dig för att visa att världen ÄLSKAR faktist Michael och kommer alltid att göra det.

josefine | Datum: 2010-01-01 Tid: 22:31:51

första gången jag hittar hit och läser den här bloggen. Wow, när jag läste detta fylldes mina ögon av tårar. Jag tycker det är så häftigt att en 40-åring kan känna likadant som jag gör, som bara är snart 18:)Mycket fint skrivet!

Anonym | Datum: 2010-01-04 Tid: 17:27:17

Jättefint skrivet. Jag började lyssna på Michael först dagen efter den 25e. Hela mitt liv har förändrats efter den dagen. Både positivt, eftersom jag har upptäckt hans musik (hade bara hört Thriller innan) och framför allt MICHAEL, och negativt eftersom jag saknar honom så mycket, varje dag. Det är konstigt egentligen eftersom jag knappt visste vem han var innan. Jag är extremt avundssjuk på er som 'kände' Michael när han levde, tex. att ni kan ta åt sig när han säger "I love all my fans" elelr liknande. Men jag tror ändå att jag känner precis samma saknad och tomhet som er gamla fans. Och jag hoppas att man till slut ska kunna accepteras som ett fan trots att man blev efter den 25e, för idag känns det inte riktigt som man blir det av alla. Jag förstår dock dom som tycker att nya fans är fejk, men alla är faktiskt inte det, verkligen inte. Jag lyssnade inte ens på musik förut, men nu gör jag det, och det är tack vare MJ och hans musik.



Jag vill tacka dig som skrev det här, och jag vill tacka dig som har bloggen. Du gör ett jättefint jobb.

Kram :)



17 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-12-29 | Klockan: 12:36:04 | Kategori: Andra om MJ


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: