WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

INTE BARA KUNGEN AV POP


Michael Jackson var inte bara kung av pop utan skapade också en helt egen stil. Och kanske var det han som inspirerade Balmain till årets hypade orkesterjacka? Nu är det du som kör en moonwalk i hans kläder!
Michael Jackson hade flera signum, allt från solglasögonen till jackorna och paljetterna.
Se exempel på hur andra stjärnor tagit efter kungen av pop och kolla in hur du själv kan hylla honom genom att sno hans stil på bilderna.



Både Justin Timberlakes dans och musik har jämförts med Jacksons. Han verkar även digga popikonens stil.


Lindsay Lohan (t.v.) bar häromdagen en orkesterjacka likt den Jackson ofta bar under 80-talet, Rapparen och stilikonen Kaney West (t.h.) också iklädd orkester jacka.


Här känns det återigen som om Kanye West inspirerats av kungen av pop.


Att svenska popartisten Darin gillar Jackson märkte vi redan under tiden då han var med i "Idol", både musikaliskt och stilmässigt.
 

Källa: Expressen - Mode.

Här finns fler bilder där kändisar har inspirerats av Michaels stil.

Ruvejda | Datum: 2009-12-06 Tid: 19:38:17

Jag har också en orkesterjacka (: de har börja sälja sånt också :) det är coolt, ett sätt att minnas ju och hylla mj :d

Cybéle | Datum: 2009-12-06 Tid: 20:08:22

Älskade hans klädstil :).



Det skulle vara coolt om jag hitta klippet på Youtube då Darin dansar till MJ! :D

Cybéle | Datum: 2009-12-06 Tid: 20:39:47

Jag har en orkesterjacka jag,men jag vill ha en annan..



http://lienes.blogg.se/images/2009/349_47722262.jpg så ser den ut finns på H&M men det kanske du visste? :)

viktoría | Datum: 2009-12-06 Tid: 20:48:17

ÅH! Jag älskar michael jackson! :D Jo tack, detsamma!

Anonym | Datum: 2009-12-06 Tid: 21:17:39

om ni skickar eran bästa outfit till mig [email protected] så kan jag välja ut en jag tycker är snygg och länka bilden och eran blogg här på min blogg. Glöm inte att skriva med er blogg och vinnaren presenteras på söndag. Skriv gärna på er egen blogg att ni är med i tävlingen!

Nadja | Datum: 2009-12-06 Tid: 23:06:41

haft en bra dag? =)

Suss | Datum: 2009-12-07 Tid: 18:37:03

Skön header =)

Leila | Datum: 2009-12-08 Tid: 19:45:45

Jag tycker faktiskt att Michael var GRYM på att

klä sig ! inte undra på att alla villklä sig som honom !



8 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-12-06 | Klockan: 18:52:44 | Kategori: Hyllningar till MJ


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: