WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

KENNY ORTEGA SLÅR TILLBAKA


Nu slår Kenny Ortega tillbaka.
Regissören bakom Michael Jackson-filmen ”This is it” förnekar att han använt en kopia av popstjärnan i filmen.
- Det är Jackson i alla­ scener, säger han när Nöjesbladet träffar honom i Beverly Hills.

Ortega är på strålande humör när han inleder ännu en i raden av intervjuer för att lansera repetitionsfilmen från det som skulle leda till Michael Jacksons Londonkonserter.
Men när vårt samtal glider in på det angrepp som Joe Jackson riktat mot honom och filmbolaget mulnar han snabbt.
- Oavsett vem som påstår det är det helt osant. Det är fullständigt osant.

Så det är alltså Michael Jackson i varje scen?
- Med undantag av en stuntman. Allt du ser av Michael Jackson är Michael Jackson.
Påståendet att den bortgångne popstjärnan pressats att göra fler shower än han ville avfärdar Ortega mindre irriterat men lika kategoriskt.
- Förutom att umgås med sina barn fanns det inget Michael ville göra mer än det här. Han var glad, spänd, driven och såg verkligen fram emot konserterna. Han ville inte bara göra 50 shower. Han ville slå världsrekord i antalet shower på en och samma scen.
- Sen ville han ge sig ut i världen. Till Afrika, Japan, Indien. Han ville ligga ute i 2–3 år. Han ville göra­ det här medan han kände att han fortfarande stod på topp och kunde klara det.

Ortega lärde känna Jackson redan när de var barn. Men det var inte förrän i slutet av 1980-talet, efter albumet ”Dangerous” som de började jobba ihop.
- Det var turnéer, välgörenhetsgig och enstaka framträdanden.
När sexanklagelserna skakade Jackson drog sig popstjärnan tillbaka.
Men några år sedan återupptog de kontakten.
- Vi hade massor av projekt vi diskuterade. Men han jobbade med andra också, med låtskrivare och manusförfattare. Han var långt ifrån färdig som artist.

Kände du till hans problem?
- Jag visste att han hade svårt att sova och inte ville äta när han repeterade.

Med tanke på att han om nätterna sövdes ner av en narkosläkare borde­ han väl ha varit groggy när han kom till repeti­tionerna?
- Nej. Till mig kunde han säga att han inte sovit på natten. Jag sa att han inte kunde leva så, att han riskerade sin hälsa, sitt projekt, sin dröm, sin framtid. Han svarade: ”Oroa dig inte. Jag kommer att klara mig. Jag mår bra”.
Ortega säger att det fanns gränser för hur mycket han och hans team kunde göra.
- Jackson hade anlitat oss. Vi ville inte snoka. Han var en 50-årig man.

En gång träffade Ortega Jacksons privata narkosläkare, den nu brottsmisstänkte Conrad Murray.
- Han försäkrade oss att Michael var vid god hälsa känslomässigt, fysiskt och mentalt.
Kvällen innan Jackson överdoserade slutade enligt Ortega som de föregående repetitionskvällarna i Los Angeles.
- Vi sa adjö, vi ses i morgon.

Källa: Aftonbladet och Cybéle.

jessica | Datum: 2009-10-30 Tid: 11:01:18

haha ja =)

Cybéle | Datum: 2009-10-30 Tid: 11:04:49

Det va så lite :)



Jag läste en gammal artikel med Janet Jackson från 2006..det stod att Michael Jackson mobbade henne när hon va liten för att hon va fet & kalla henne fetröv & det! Du kanske vet att hon jojobantar?

Cybéle | Datum: 2009-10-30 Tid: 11:24:32

Ja det e normalt att reta med sina syskon :P

men det händer inte lika ofta längre :D



Mina syskon älskar att reta mig..jag ba"varför retar ni mig hela tiden"? Dem ba"Du tar illa upp så fort därför det e kul" men nu skrattar jag bara åt det :P

Cybéle | Datum: 2009-10-30 Tid: 11:38:19

haha man blir galen om dem håller på hela tiden..och vill bara slå dem lr nåt! förut kunde jag explodera så snabbt! En "kompis" ba"Din brosa e bög" sååå arg jag blev(han e inte bög) hon fick sig en rejäl omgång! Man snackar inte skit om mina syskon! Men detta va längsen, sånt skulle jag aldrig göra nu!

Leonard | Datum: 2009-10-30 Tid: 12:07:01

Igår blev det en kombination av plugg och träning, haha :) Sen idag blir det plugg, ta en sväng på stan och imorgon ska vi till min mormor för vi är bjudna på middag (:



Förresten rösta gärna i veckans andra deltävling, denna gång är det The Ting Tings mot Robbie Williams :D

jessica | Datum: 2009-10-30 Tid: 12:26:41

min ena kusin kommer till mig =) ska du göra då ?

andrea | Datum: 2009-10-30 Tid: 15:26:45

Okej ;P Nja inte än ;D

vad ska du göra i helgen?

Heva | Datum: 2009-10-30 Tid: 15:41:52

vilken cool blogg !

AWA | Datum: 2009-10-30 Tid: 15:43:23

sv: Nej. Jag menade inte premiären i LA :) Jag var också på premiären i Sverige. Det var sjukt underbart :)



<3

sandra ♥ | Datum: 2009-10-30 Tid: 18:10:24

måste nästan se den :P

Diana ♥ | Datum: 2009-10-30 Tid: 21:46:29

har du sett this is it? =)

mj fan<33333333 | Datum: 2009-10-30 Tid: 22:41:46

Varför måste alla ha nån att hacka på? Först michael ,sen sony sen ortega. Kan inte alla som vill förstöra bara skaffa ett liv? tack för en bra blogg föressten .:)

Anonym | Datum: 2009-10-31 Tid: 12:04:23

sv: antar att du redan sett den nu, VISST VAR DEN UNDERBAR :O?!



:)



13 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-10-30 | Klockan: 10:49:41 | Kategori: Michael Jackson


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: