WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

SVAR PÅ FRÅGORNA



Hur började du gilla Michael?
Det var två år sedan då jag var 12 år gammal. Jag tittade på Körslaget på TV:n. Jag visste nästan ingenting om Michael då. Och en av körerna sjöng Michaels låt Thriller. Och jag blev intresserad av vem han var, och hans musik. Så efter det programmet gick jag på datorn på YouTube och sökte på hans namn. Jag klickade på den första låt som kom upp - Dirty Diana. Och den låten var faktiskt grymt bra! Jag lyssnade på fler och fler låtar och blev helt förälskad!

Vilken är din favoritlåt?
Oj. Det är en fråga jag inte kan svara på. För jag älskar alla Michaels låtar! Jag älskar Man In The Mirror, Rock With You, Billie Jean, Forever Came Today, Thriller, Beat It, You Are Not Alone, Bad, Will You Be There, Jam, I'll Be There, Smooth Criminal, Earth Song,  Baby Be Mine, Dirty Diana, For All Time, You Rock My World, I Want You Back, 2 Bad, Black Or White... Alla! :D Men om jag måste välja så väljer jag nog We Are The World då han sjunger ensam, för jag tycker verkligen världen behöver lyssna på budskapet, ta in orden och göra en förändring.

Är det sant att Conrad Murray dödade honom?
Det var Conrad Murray som gav honom alla dessa mediciner som var orsaken till Michaels bortgång. Men det är ni själva som får bestämma om Murray dödade honom eller inte.

Vad är Michaels favoritmat?
Enchiladas. Han gillade mycket mexikanskt.

Stämmer det att hans favoritfärger är svart och röd?
Det stämmer.

Gillar du honom jättemycket?
Jag älskar honom av hela mitt hjärta. Jag kan inte beskriva hur mycket.

Vad var Michaels favoritdjur?
Schimpanser.

Det här med vita handske på handen och tyget på armen längst upp typ, riktigt snyggt och coolt men hur kom han på det eller ligger det något bakom det?
"Jag hade brukat ha på mig en handske flera år före Thriller. Jag tyckte det var elegant. Att bära handskar på båda händerna var så vanligt, men att gå med en enda handske var annorlunda och gav defenitvt en speciell image. Jag hade gått med den där handsken länge, men det hade inte uppmärksammats förrän samband med Thriller 1983."
Så sa Michael i sin sjävbiografi Moonwalk. Angående "tyget på armen" finns det nog inte något speciellt bakom det förutom att Michael var väldigt uppfinningsrik! :)

Vart tror du man kan hitta sådana handskar som liknar hans så mycket det går? Affärer, web?
Hans diamanthandske är världens mest kopierade plagg, men jag har inte heller hittat någon affär där man kan köpa en kopia! Det är konstigt. Men om jag hittar en web eller affär där man kan köpa kopior informerar jag er!

Hur många syskon har han, och vad heter de?
Han har 8 syskon (tre systrar och fem bröder). Och de heter Maureen (men kallas oftast för Rebbie), Jackie, Tito, Jermaine, LaToya, Marlon, Randy och Janet.
Michael har dessutom en halvsyster som heter Joh'Vonnie. Michaels far Joseph hade en otrohetsaffär med en annan kvinna.

Vilken var hans favoritlåt?
Den heter Smile och är skriven av Charlie Chaplin.

Stämmer det att han våldtog en liten pojke?
Nej! Nej! Nej! Verkligen inte!

Vilket år spelade Jackson 5 in sin första låt?
År 1968 för skivbolaget Steeltown. Låten heter Big Boy.

Hur många album har han släppt?
Michael har släppt 7 album. Som ni kan läsa om i kategorin "Album/Collection".

Hannah | Datum: 2009-09-01 Tid: 18:54:53

sv: Jo jag vet, min kompios sörjde fett mkt då.

Neah | Datum: 2009-09-03 Tid: 22:57:59

jag vet flera ställen man kan köpa handsken!

arjana.<3 | Datum: 2009-10-11 Tid: 16:00:28

tror du på mj's vitilago?

Anonym | Datum: 2009-11-30 Tid: 18:41:50

han hade skostorlek 42!

A-K MJ | Datum: 2011-07-19 Tid: 01:04:32

Jättebra svar på frågorna!!! :D <3 Fast det där med tyget på armen har han för att han skadade sig på inspelningen av pepsi reklamen, så han hade bandage och tyckte det var coolt och hans mamma tog det som ett skämt men han fortsatte ha så, haha! :D



5 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-09-01 | Klockan: 18:24:34 | Kategori: Frågor och svar


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: