WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

ÄLSKADE ACE OF BACE

MJ's favoritlåt med dem, "Beautiful life" -


Det svenska popbandet Ace of Base, som hade sina glansdagar på 90-talet, går nu ut med ett riktigt avslöjande.
Bandet träffade nämligen kungen av pop backstage 1996 på World Music Awards.
Ulf Ekberg, som är med i bandet, säger att Michael var hedrad över att träffa bandet och att Ace of Base låtar ständigt snurrade i Michaels skivspelare.
–Det kändes riktigt stort när vi träffade honom första gången eftersom han är en legend för oss alla i bandet, säger Ulf till The Sun.


Men i stället för att ta emot komplimanger från bandet så avslöjade Michael vad han tyckte om Ace of Base.
–Det första han sa till oss var: "Vet ni vad, Jag tycker att Beautiful Life är en av de bästa låtar jag har hört i hela mitt liv och jag lyssnar på den hela tiden".
Sedan hade han blygt tittat ned i golvet.
–Han betedde sig som om han var hedrad att träffa oss. Jag tänkte: "Ehh, det är egentligen vi som ska bli hedrade över att träffa honom, inte tvärtom.
Ulf berättar att han Michael var väldigt ödmjuk.
– Jag kommer alltid att komma ihåg mötet. Det var en stor händelse, säger Ulf till The Sun.

Källa: Nyheter24.


Cybéle | Datum: 2010-04-21 Tid: 10:21:46

Ingen MJ? ;)



Jag ska till stan & käka lunch sen vet jag ej..Vädret är inte roligt =P

Cybéle | Datum: 2010-04-21 Tid: 10:28:14

Har inte hört så mångs låtar med dej bara 1 lr nåt :P

maria | Datum: 2010-04-21 Tid: 11:20:57

joda det är bra med mig, allt bra med dig idag?:)

ABSSOLUTAARNELA | Datum: 2010-04-21 Tid: 15:56:15

gör du? :)

Anonym | Datum: 2010-04-21 Tid: 16:15:37

Jo.. din blogg är verkligen super rolig! fin design. bombad med bilder av Michael jackson<3 love it. Skulle gärna vilja ha lite tips av dig hur man liksom laddar upp en header (om det nu heter så) Jag är nybörjare som bloggare. Och jag skulle önska att jag hade en sådan blogg som du. Helt otrolig faktiskt. Jag skulle önska verkligen, om du skulle vilja skriva i ett inlägg om hur man gör och lite så med bloggen. Och var jag ska vända mig om jag vill ha en snygg header. Please vill du lägga in ett inlägg om hur man gör med en blogg, hur man får alla coola bilder du har på sidan också. Jag är verkligen desperat på att få veta det.

Är tacksam om du skulle vilja vara så snäll och berätta lite för mig.

Mvh.

ps. din blogg...älskar den!:D

Åsa | Datum: 2010-04-21 Tid: 21:39:01

Hej mitt namn är Åsa Larsson och hösten 09 gjorde jag en dansföreställning till hyllning av Michael Jackson. Jag sökte dansare och vi repade hela hösten.



Hela showen är byggd på MJ's koreografier och självklart hans låtar. Showen hade premiär i Januari 2010 och nu finns den äntligen uppe på youtube!



Eftersom detta är en blogg till hyllning av MJ och min show var likaså så tänkte jag fråga om du ville lägga upp den här? Vill verkligen att alla MJ fans ska få se den då den fått väldigt bra respons av folk som inte var så stora fans.



Jag skulle verkligen bli jätteglad om ni la upp den på eran sida! Läser bloggen varje dag och är ett stort MJ fan sen jag var 8 år.



Här är dom fyra delarna:



http://www.youtube.com/watch?v=6rNKeIcme5M&feature=player_embedded



http://www.youtube.com/watch?v=yHHB66qTtcI&feature=player_embedded



http://www.youtube.com/watch?v=3HETGSEZu9o&feature=player_embedded



http://www.youtube.com/watch?v=JmgmlPo0HV4&feature=player_embedded



Tack på förhand!

Åsa :)

matilda | Datum: 2010-04-23 Tid: 08:31:54

Detta var inte Michael favorit låt!



7 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2010-04-20 | Klockan: 22:02:11 | Kategori: Michael Jackson


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: