WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

MATILDA GÄSTBLOGGAR


Jag skulle vilja dela min historia om hur jag upptäckte Michael Jackson. Det hela började nog när jag var runt 10 år, jag är 16 år nu. Jag hade önskat mig pengar av mina föräldrar i födelsedagspresent för att köpa en skiva, jag visste inte vilken eller så, det skulle jag bestämma när jag kom till skivaffären. Jag och mamma åkte iväg och jag kollade runt i affären och så av någon anledning valde jag MICHAEL JACKSON: THE ESSENTIAL.

Jag visste inget om Michael när jag köpte skivan, jag hade såklart hört talas om honom men inget mer. Min favoritlåt blev Beat it, fast det visste jag inte då, min engelska var inte så utvecklad än. Jag visste att den var Track 16 på CD1 och att låten började på B och att det var två ord, jag kunde inte uttala det heller. Varje dag efter skolan kom jag hem och satte på Beat it och dansade, dans har varit min stora passion ända sen dess. Jag hade aldrig sätt Michael live, eller reflekterat över vilken unik och fruktansvärt bra dansare han är när jag köpte skivan utan jag blev helt enkelt inspirerad att dansa och göra koreografier enbart av hans musik. Jag gjorde många olika koreografier som jag sedan visade för mina vänner. Jag älskade det! Hans musik var något helt annat än det jag hört innan, den var så powerful, och den fylld av så mycket känslor och kärlek. 

Jag lyssnade intesivt i ungefär ett halvår när det sedan blev en paus i många år för allt var så tabu med Michael, ingen i min klass lyssnade ju och då ville inte jag vara annorlunda vilket jag ångrar nu, jag ångrar att jag inte vågade stå upp för mig själv, jag ångrar att jag inte vågade vara mig själv. När Michael dog plockade jag fram min skiva igen och började lyssna, och nu förstod jag sångerna och meningen med dem. Jag började söka på youtube och upptäcker världens mest fantastiska man! En vacker människa utifrån och in! Genom att lyssna på hans musik och hans meddelande till världen har gjort mig till en bättre människa och har fått mig att vilja kämpa för vad han kämpade för! Och det kommer jag göra också! Michael har blivit en stor del av mitt liv, och han kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, han betyder så mycket för mig och han kommer alltid att vara vid min sida genom hans musik och det är jag så tacksam för. 

Jag kommer alltid att kämpa för dig Michael! Du finna alltid i mitt hjärta och tack för allt du givit mig, JAG ÄLSKAR DIG , I'll see you in heaven sexy!<3


VILL DU GÄSTBLOGGA?


Emilia | Datum: 2010-03-14 Tid: 14:57:39

Fy vad fint skrivet! Alla loves Michael forever! <3

ida | Datum: 2010-03-14 Tid: 17:55:08

svar: hehe ;)

Suzette | Datum: 2010-03-14 Tid: 18:07:25

Jag har varit på innebandy och nu sitter jag här i soffan :) själv?

m' | Datum: 2010-03-14 Tid: 22:31:29

sv; tack desamma sötnos!

m' | Datum: 2010-03-15 Tid: 11:18:09

sv; ohja :) sjkälvdå?:)

ida | Datum: 2010-03-15 Tid: 11:36:55

svar: hoppas du får en fin dag ;)

Jane | Datum: 2010-03-15 Tid: 11:40:34

Ja allt är super med mig :) hur är det själv?

Hanna | Datum: 2010-03-15 Tid: 14:05:34

sv: Ja det är bra med mig, själv då ? =)

Nadia | Datum: 2010-03-15 Tid: 14:22:47

sv: aw tack <3

ida | Datum: 2010-03-15 Tid: 14:30:17

svar: yes, ska trffa en kompis, själv?:)

The Biggest MJ Fan | Datum: 2010-03-15 Tid: 15:34:15

Hej, jo jag behöver hjälp med en sak på min blogg som du har på din och de är dom där bilderna asså om du har email så lägg till mig [email protected] på msn så kan jag förklara resten ;)

Skulle vara jätte snällt om du hjälpte mig! :D

Ha en fortsatt trevlig dag!

Sandra | Datum: 2010-03-15 Tid: 17:04:26

Tack så mycket :)

Jenny Schäder | Datum: 2010-03-15 Tid: 17:18:45

Det här är en sån fin blogg asså:D om Michael Jackson hade fått sett den skulle han nog få tårar i ögonen och beundra bloggen skitmycket:D:D::D

Suzette | Datum: 2010-03-15 Tid: 17:25:17

har varit i skolan, ikväll blir det träning, själv? :)

m' | Datum: 2010-03-15 Tid: 17:50:18

sv; :) vad gör du då ?:)

Nerre | Datum: 2010-07-07 Tid: 17:20:22

Jag älskar mj oxåå du kommer altid vara i mit hjärta mj love you4 ever <333



16 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2010-03-14 | Klockan: 13:57:15 | Kategori: The fans


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: