WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

SVAREN

Hur många operationer gjorde han?
Han har själv sagt två stycken. Men hans mamma, Katherine, har sagt att han har gjort fler – att han bara var för generad att berätta. Michael tyckte att han var väldigt ful som tonåring, och ni kan ju tänka er känslan att höra ifrån sin egen pappa att man är ful och har en stor näsa – vilket Michael ofta fick höra ifrån honom när han var ung. Och sådant lämnar såklart sina spår genom hela livet! Så om ni dömer honom om något sådant är ni bara elaka.
 
Varför ändrade han utseendet så mycket?
Jag tror det är så som jag skrev här ovan. Jag vet inte hur mycket sanning det är i det, men jag har också hört att han inte heller gillade att han liknade sin pappa så mycket, eftersom han inte ville likna honom på något sätt. 
 
Varför tror du att han var så hatad och så älskad? Det är verkligen varierande åsikter.
Lätt. Han var hatad av de människor som inte visste vem han var, och älskad av de människor som vet vem han var. Jag tycker det är lustigt – exakt alla människor som har stått Michael nära älskade honom och tycker han var en underbar person, men ingen lyssnar på det, utan endast på vad tidningarna skrev och ljög om. Vem bryr sig om vad någon journalist som inte kände honom tycker?! Förut gjorde många det och jag kan på sätt och vis förstå det, eftersom Michael var väldigt reserverad och personlig i offentligheten; han gav sällan intervjuer.
 
Om ni vill få en uppfattning om vem han verkligen var så tycker jag ni ska se klippen här nedan –
 
 
 
Har du BAD 25 Collection och vad tycker du isf om den?
Nej, men jag vill ha den!
 
Vilket är ditt favoritalbum han har gjort?
Älskar alla, men måste nog säga Off the wall. <3
 
Under vilken period tycker du han såg bäst ut?
Han var alltid vacker. Men jag antar att du menar eftersom som han gjorde operationerna. Jag tror alla kan hålla med om att han inte borde ha gjort en till efter Thriller-eran.
 
Vad handlar låten "Jam" om?
I låten betyder "jam" att dansa och ha kul, trots allt negativt och alla orättvisor i världen. Det är i alla fall vad jag och många andra tror. :)
 
Hur började pedofil-anklagelserna? Sjukt att tro att Michael var det.
Han var inte det! Det absolut bästa vore om du såg dokumentären Michael Jackson: The life of an icon, vilket du kan göra gratis och lagligt om du klicka här. Efter att det har gått 91 minuter in i filmen (spola dit) börjar de som kände Michael tala om dessa anklagelser. Allt om det. Det är bättre att ni hör av dem än mig. Men låt mig bara säga att de inte kunde hitta ett enda bevis till att Michael var skyldig. Inte ett enda bevis! Dessa människor var bara ute efter pengar, det är allt. Och familjen var känd för att ha tidigare pressat folk på pengar! Och tycker ni inte att det är lite konstigt att Evan Chandler, som var pappan till pojken, begick självmord strax efter Michaels bortgång?
 
Vet man vilka alla mammor var till hans barn?
Mamman till Prince och Paris heter Deborah (Debbie) Rowe och Blankets mamma är okänd, eftersom hon inte vill vara i rampljuset. 
 
Vet man varför han dog?
Av en mängd mediciner, huvudsakligen propofol. Michael var inte drogberoende, utan han hade sömnsvårigheter i vissa perioder. Michaels privata doktor Conrad Murray gav han alla dessa mediciner, och ja... Murray ska sitta i fängelse i fyra år dömd för vållande till annans död. Endast fyra år..
 
Hur många barn hade han?
Tre. Prince, Paris och Blanket.
 
 
Hur gammal var han när han dog?
50 år gammal.
 
Vilken var hans mest framgångsrika låt?
Svårt. Här kan ni gå in och kolla alla priser han nånsin vunnit. Men spontant skulle jag nog tro att det är "Billie Jean" just därför att det är då han moonwalkar, bär sin Fedora hatt och diamanthandsken... Allt sådant man lätt förknippar MJ med.
 
Hur många album har han släppt?
Tillsammans med The Jackson 5 släppte han Diana Ross presents The Jackson 5, ABC, Third album, Christmas album, Maybe tomorrow, Goin' back to Indiana, Lookin' through the windows, Skywriter, Get it together, Dancing machine, Moving violation och Joyful jukebox music. Sedan bytte Jackson 5 namn till The Jacksons när de bytte skivbolag, och som The Jacksons släppte de albumena The Jacksons, Goin' Places, Destiny, Triumph och Victory. Michael har gjort soloalbumena Got to be there, Ben, Music & Me, Forever Michael, Off the wall, Thriller, Bad, Dangerous, HIStory, Blood on the dancefloor och Invincible
 
Hur många låtar har han släppt?
På hans soloalbum får jag ihop till 140 låtar + så har det släppts låtar vid andra tillfällen som "We are the world", "This is it", "Hold my hand", "Say say say", "Can't get outta the rain", "On the line", "Someone put your hand out", "Ease on down the road", "You can't win", "Lovely one", "Sunset driver", "We are here to change the world", "Scared of the moon", "Someone in the dark", "Monkey business", "Cheater", "We've had enough", "The way you love me", "Beautiful girl", "In the back", "2300 Jackson Street" och "Fall again". På Jackson 5s album får jag ihop till 143 låtar. The Jacksons släppte 47 låtar. Allt som allt blir då ungefär 353 låtar. 
 
Hur många låtar spelade han in sammanlagt?
Ca 353 låtar har han släppt, men hur många demos han har gjort vet jag inte. Men till exempel till albumet Bad så arbetade de med 60-65 demos, så då kan man räkna ut att det finns väldigt många "ofärdiga" låtar på lager.
 
Vilken musikvideo är din favorit?
Det är nog kortfilmen av "Bad"! 
 
 
3 favoritcitat av honom?
 
 
 
 
Hur många Grammys vann han sammanlagt?
1980 –
Best R&B Vocal Performance, "Don't stop 'til you get enough"
1984 –
Album Of The Year, Thriller
Best Pop Vocal Performance, Thriller 
Record Of The Year, "Beat it"
Best Rock Vocal Performance, "Beat it"
Best R&B Vocal Performance, "Billie Jean
Best Rhythm & Blues Song, "Billie Jean
Best Recording for Children, E.T. The Extra Terrestrial
Producer Of The Year, MJ och Quincy Jones
1985 –
Best Video Album, Making Michael Jackson's Thriller
1986 –
Song Of The Year, "We are the world"
1988 –
Best Music Video, "Leave me alone"
1996 –
Best Pop Collaboration with Vocals, "Scream" med Janet Jackson
 
 
Vilken är din absoluta favoritlåt av MJ?
Öööööhhhh.... "Smooth Criminal", "Man in the mirror", "Dirty Diana", "My girl", "I'll be there", "Human nature", "P.Y.T (Pretty Young Thing)", "Get on the floor", " "Hold my hand"... Nån av dem kanske. ;)
 
Vilken låt är hans bästa tycker DU?
Vilken min favorit är och vilken hans bästa låt är två olika saker, tycker jag. Jag tycker hans bästa låt nog är "Man in the mirror", eftersom den har ett så viktigt budskap som fler människor behöver inse. If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and then make a change.
 
 
Varför bar han mask ibland?
Det vet jag inte. Han gillade inte paparazzis så kanske han ville skydda sig mot dem, eller kanske berodde det på att pressen var så elak mot honom. Vet inte.
 
 
Var Michael Jackson och Elizabeth Taylor bra vänner?
Ja!
 
 
Är du ett stort fan av Michael Jackson? Har du varit det länge? Ifall ja, har du sett honom uppträda live någongång?
Ända sedan jag såg musikvideon av "Dirty Diana" på YouTube i mars 2008 (jag skulle fylla tretton) har jag varit fast. Allt jag kunde tänka på när jag såg videon var "Wow!". Nej, jag har inte sett honom uppträda live, men jag skulle det på en av hans This is it konserter.. Läs mer i kategorin Min historia.
 
  
 
Hoppas ni blev nöjda med svaren!

Maddi-Chan | Datum: 2013-01-09 Tid: 20:30:01

Han opererade väl sej så mye för att han hade en hudsjukdom och att han bröt näsan?

Svar: Inte opererade han sig för att han hade vitiligo? Första gången han opererade näsan var för att han bröt den, ja. :)
Michael Jackson

Fanny | Datum: 2013-01-09 Tid: 20:54:05

Sv; Tack detsamma, MJ är en stor idol!

Fabian | Datum: 2013-01-09 Tid: 21:05:30

great!

Frida | Datum: 2013-01-09 Tid: 21:54:30

Wow, coolt att du lägger ner dig så mycket i det här! Och det var riktigt kul att läsa!
Kram Frida :)

Micaela | Datum: 2013-01-09 Tid: 23:08:18

sv: åh tack!:) följ mig gärna via bloglovin:)

Lina Tsutsumi | Datum: 2013-01-09 Tid: 23:31:38

Sv: Tack! (:
Ni måste vara ett stort fan av MJ. Jag älskar honom också, det kändes så ofattbart att han gick bort...
Ser att ni har bloglovin, skulle ni vilja göra ett bloglovinbyte?

ebba | Datum: 2013-01-09 Tid: 23:33:29

sv : tack så mycket :)

Emma | Datum: 2013-01-10 Tid: 07:51:56

SV: Tack så mycket :D

LindaViola - mamma till två! | Datum: 2013-01-10 Tid: 08:56:26

sv; Tack så mycket :). Hoppas att du kommer tillbaka!

Sandra | Datum: 2013-01-10 Tid: 09:12:35

Bra svar på frågorna!

Sv; tack detsamma :)

Min kamp som Bipolär tonåring och min resa mot ett nyktert liv. | Datum: 2013-01-10 Tid: 10:47:45

Tack så mycket! Allt bra idag?

Min kamp som Bipolär tonåring och min resa mot ett nyktert liv. | Datum: 2013-01-10 Tid: 10:59:33

Det lät ju inte så roligt.. Varför inte?

benedit ♥ | Datum: 2013-01-10 Tid: 11:31:55

sv; tack! :D

Sanna ;D | Datum: 2013-01-10 Tid: 11:40:48

Kul att läsa!:D
sv; Oh tack:)

Amanda | Datum: 2013-01-10 Tid: 11:58:16

sv: tack så mycket, detsamma! allt bra med dig? :)

Anonym | Datum: 2013-01-10 Tid: 13:14:17

bra svar :)

Josephine Einarsson | Datum: 2013-01-10 Tid: 19:41:03

Hej! Skulle du vilja vinna en värdecheck på hela 400 kr hos Kamda.se? Klicka då in på denna länken: http://photomemorys.blogg.se/2012/december/vinn-400-kr-hos-kamda.html

Tävlingen avslutas på måndag. Lycka till! :)

Fanny ✞ | Datum: 2013-01-10 Tid: 20:52:16

Bra svar :)

amanda | Datum: 2013-01-10 Tid: 20:54:57

sv: håller med :D

Middy | Datum: 2013-01-10 Tid: 21:36:38

Bra svar!

Allt bar med dig? :)

merei | Datum: 2013-01-11 Tid: 02:19:13

vilken grym koll du har! bra jobbat!

leavanny.blogg.se | Datum: 2013-01-11 Tid: 15:35:59

Fin blogg :)

klarajt.blogg.se | Datum: 2013-01-11 Tid: 15:55:14

Åh, vet massa mer om Michael nu, hehe, tack :)
Superbra svar till allt!
Kram på dej ♥

Middy | Datum: 2013-01-13 Tid: 11:32:28

Jätte bra svar!

Svar: det är bra med mig :) , hittat på något kul idag? :)



24 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2013-01-09 | Klockan: 18:48:00 | Kategori: Frågor och svar


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: