WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

WE SHOULD ALL BE ASHAMED

 
Något av det jag blir argast och mest ledsen av ur Michaels historia är hur så många personer lämnade honom i sticket när han behövde en vän, eftersom de var rädda om sina egna karriärer. Sedan efter hans bortgång träder de fram och predikar om deras kärlek och respekt för honom. Det är suveränt att de visar sin kärlek för honom nu, men Michael är inte här och han hade verkligen behövt höra alla lovord när han fortfarande var i livet. Det var för tyst de sista åren innan 25 juni 2009.
 
Jag håller med det Danyel Smith säger i dokumentären BAD 25 om Michaels bortgång. Mitt hjärta sjönk när hon sa det, eftersom det är så brutalt sant. "We should all be ashamed. Each of us to a one."
 
Citatet av Frank Dileo, Michaels manager, om Michaels anklagelser 2005 är så hjärtskärande: "I wanted to let him know that I know he didn’t do it. In fact, when I went there, he didn’t know I was coming. It was very emotional. He went, ‘Frank, I can’t believe you’re here.’ And he started to cry. And I went over and I hugged him and we got on the elevator and he told [defense attorney] Tom Mesereau, ‘This is Frank Dileo. He used to manage me. I’ve had nine managers since then. He’s the only guy that showed up, or even called to see how I’m doing.’ That was a very rough thing on him, a very emotional thing.”
 
Detta är varför jag verkligen uppskattar Madonnas tal på VMA om Michael. Jag tackar henne eftersom hon tog upp detta och sa sanningen, att Michael hade blivit övergiven när han behövde alla mest. "When I first heard that Michael had died, all I could think about in that moment was, I had abandoned him, that we had abandoned him. That we had allowed this magnificent creature that once set the world on fire, to somehow slip through the cracks. While he was trying to build a family and rebuild his career, we were all busy passing judgement. Most of us had turned our backs on him."
 
Detta får mig att gråta.

Emm@ | Datum: 2013-10-21 Tid: 21:07:28

Usch ja! Mår så dåligt över att ens tänka på det. Stackars stackars Michael. Inte undra på att han kände sig ensam. En så fin och underbar person, att han fick lida så mycket gör så ont i mig. Han gjorde allt han kunde för att göra världen bättre, och spred kärlek överallt, och vad fick han tillbaka? Ingenting.
Jag håller med dig, man blir så himla upprörd över detta!

Hanna | Datum: 2013-10-21 Tid: 23:03:35

Jaa, älskar när du skriver längre inlägg om lite mer personliga tankar! <3

Syster | Datum: 2013-10-22 Tid: 07:28:04

Bra skrivet, raring.

Viktor | Datum: 2013-10-27 Tid: 11:10:32

Mycket bra skrivet!



4 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2013-10-21 | Klockan: 20:54:00 | Kategori: Jag skriver


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: