WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

FRÅGOR TILL MJFAM

Jag hittade dessa frågor ställda till Michael Jacksons fans på en sida och tyckte det vore kul att besvara dem här.
 
1. How does being a Michael Jackson fan make you feel?
Det får mig att känna mig hedrad och oerhört glad. Många människor förstår inte honom och vad han handlar om. Jag höjer ena mungipan och skakar på huvudet när jag läser eller hör av anonyma att han var svår att förstå och att han var omänsklig. Ingen var så lätt att förstå som honom. Ingen var så mänsklig som honom. Deras sinnen måste vara blinda.
 
2. What is your ultimate song by Michael Jackson?
"Will you be there", för den uttrycker att en människa behöver älska men samtidigt älskas tillbaka. Det handlar om mänsklighet och därmed sårbarhet, och tyvärr är inte alla människor villiga att visa denna grundläggande sida av dem. Egentligen kan jag inte välja en favoritlåt men om det vore ett "välj eller dö"-ögonblick så skulle jag välja denna.
 
3. What one song describes how you are feeling right at this moment?
"Free".
 
4. If you could choose only one, which tour or performance would you have liked to seen live? Why?
"You are not alone" under HIStory Tour och att jag var tjejen som fick komma upp på scenen! :) Jag hade velat se This is it-turnén naturligtvis, för det var den jag var ämnad att se.
 
5. What angry song by Michael Jackson is your favourite?
"D.S", för Michael är så elak i den mot äckliga Tom Sneddon och jag älskar det. Han förtjänar varje ord och varje rad i den låten. Fyfan.
 
6. What is your favourite ever outfit?
Herregud! Hans stil var ajdfnkffhjbmnew!! Speciellt de senare åren! De slappa Ed Hardy-kläderna i den undre bilden bara skriker hur skön han var. Och silkesmasken och skorna bidrar till det skriket. Kul att veta är att jackorna i de två övre bilderna är damjackor! Han passade i allt.
       
  
 
7. What is your best shared experience of being a Michael Jackson fan?
När jag fick reda på att min syster hade fått tag på biljetter till This is it över telefonen. "Hej jag vill meddela att du ska få se Michael Jackson på scen i sommar" – jag slutade andas för ett litet tag.
 
8. What is your favourite lyric or quote by him?
 
"The creative process doesn't involve time clocks or quota systems; it involves inspiration and the willingness to follow through".
 
"Some friends are like shadows - you only see them when the sun shines. But my fans sustained me even in the dark days. I owe them everything.
 
"I love to tour!" (Detta förstår bara MJFam, haha)
 
"Don't tell me you agree with me when I saw you kicking dirt in my eye".
 
"People don't look at themselves and point the finger; it's always the other guy's fault".
 
"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with".
 
"You can't hurt me, I found peace within myself".
 
"The fans don't know how much I love them so. It really can get to a hurting feeling due to how strong I love them all".
 
"When all life is seen as divine, everyone grows wings".
 
"I'm going to search for my star until I find it. It's hidden in the drawer of innocence, wrapped in a scarf of wonder".
 
"If you don't believe in yourself, who will?"
 
"Don't be afraid to know who you are; you are much more than you ever imagined".
 
"What happened to the truth? Did it go out of style?"
 
"Be humble, believe in yourself and have the love of the world in your heart."
 
"Whatever you believe, you become".
 
"My goal in life is to give the world what I was lucky to receive".
 
"When you want to be close to me, listen to the music - the love is stored there and will not die".
 
"I've always believed that the real measure of celebrity success is not just how famous he becomes, but what he does with that fame and fortune".
 
"My attitude is if fashion says it's forbidden, I'm going to do it".
 
"Stop existing and start living".
 
"Before you judge me, try hard to love me".
 
"I love you more".
 
Etc.
 
9. If you could ask one thing to Michael Jackson, what would it be?
Jag skulle fråga... Jag skulle fråga om det gjorde ont när han föll ned från himlen. ... Haha, jag vet inte.
 
10. What song[s] of his do you think is underrated?
"Stranger in Moscow" helt klart. Den låten är ett mästerverk på otaliga nivåer. Även "Invincible" och "Morphine" (jag antar att denna låt då den handlar om droger är svår att accepteras och uppskattas av många).
 
11. What do you think are the best ways to honour his memory and legacy?
Spela hans musik. Högt. Och dansa till musiken. Ignorera lögnerna och tillrättvisa de som tror på dem.
 
12. What short film/music video is your favourite?
Kortfilmen till "Bad". Budskapet, Wesley Snipes och Michaels skådespelarprestationer, koreografin, Michael är så SNYGG, slutdelen då han predikar "You're doin' wrong!" vilket jag kan se hundra gånger om - därför är det min favorit. Då man vet att låten och koreografin är skapad av Michael gör även att man uppskattar den ännu mer.
 
 
 
13. What song do you listen to when you need cheering up?
Att bara höra hans röst är allt vad som krävs. På riktigt.
 
14. What has Michael Jackson taught you?
Att vara stark vad som än händer, framför allt. Att våga vara sårbar är ett fantastiskt sätt att leva. Att tro på mig själv. Att skapa och vara kreativ. Att jag aldrig ska sluta undervisa mig själv om saker och ting. Att det är ingenting fel med att alltid älska barndomens betydelser. Att det är väsentligt att ha ett öppet hjärta och ett öppet sinne. Hur elaka människor kan vara mot andra människor (baserat på hur vidrigt elaka människor har varit mot honom). Att en enda kan ena otaliga människor genom konst. Att jag ska följa mina drömmar. Att vara tålmodig och ödmjuk. Att vilja bli en tillgiven förälder åt mina barn. Att det är väsentligt att aldrig någonsin släppa taget om barndomens fantasi. Att inte döma förrän jag har försökt förstå. Att i första hand se med hjärtat än med ögonen. Att vissa val hänger helt och hållet på individen och att ingen annan har rätt att ifrågasätta dessa val. Att göra det bästa jag kan i det element jag intresserar mig i och att det är hårt arbete - tro inte för allt i världen att det inte kommer att kräva mycket av din tid och att det kommer vara enkelt. ... Han lär mig nya saker hela tiden och fortsätter att påminna mig om vad han har lärt mig.

nellie | Datum: 2014-07-26 Tid: 17:21:59

Det här var riktigt kul att läsa!! Du verkar också va en skön person ;)



1 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2014-07-26 | Klockan: 09:32:00 | Kategori: Frågor och svar


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: