WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

MOTOWN OCH HOYT-SCHERMERHORN ST

 
Igår kom jag hem från New York, och jag vill visa och berätta allt Michael Jackson-relaterat jag har fått uppleva där! Jag var på Motown-musikalen, som både Berry Gordy och Diana Ross tidigare har sett, och den var fantastisk. Lillkillen som spelade Michael i Jackson 5 var så duktig. Skådisen som spelade Diana Ross bad oss i salongen att fatta varandras händer även om vi var blyga, rädda eller hade svettiga händer, vilket fick mig direkt att tänka på Michaels tal där han uppmanade till samma sak. Det var fint.
 
I fredags for vi till Brooklyn och stannade på tunnelbanestationen Hoyt-Schermerhorn Streets, för där skapades magi! Där spelade Michael in kortfilmen till "Bad" och det var underbart. Direkt jag fattade att jag skulle på den här resan ville jag besöka den platsen. Tyvärr var sektionen (på bild ovan) avstängd – jag vet inte varför, men man fick då inte gå uppför den trappan där Michael egentligen höll till och spelade in videon, vilket var ledsamt. Jag frågade till och med polisen (det fanns en polisstation där i tunnelbanan) om de inte kunde öppna, men det kunde de inte då de inte hade tillgång till det. Men det faktum att Michaels röst har ljudats där samt att han har sprungit uppför trappan på bilden (vilket han gör i musikvideon) var så häftigt. Jag gick runt där med ett leende hela tiden, det var det bästa på hela resan, haha. <3

Syster | Datum: 2014-03-10 Tid: 09:56:48

Underbart! <3

Isabelle | Datum: 2014-03-10 Tid: 16:05:57

Blir så avis! Skulle också älska att vara där. Älskar att åka till platser han besökte och typ känna hans närvaro :3.
Och just den stationen känns typ "helig", men framförallt väldigt BAD - smutsig och gammal hehe ;)



2 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2014-03-09 | Klockan: 23:08:00 | Kategori: Jag skriver


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: