WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

6 MÅNADER



Jag kan inte beskriva den kärlek som jag känner för Michael, det är något man själv måste ha. Men det jag ska börja skriva nu kommer rakt ifrån mitt hjärta och min själ.

Bland det bästa och underbaraste jag har gjort är att jag har låtit Michael Jackson komma in i mitt liv. Han visade mig Kärleken och vad den innehåller. Och den innehåller bland annat magi, hopp, förundran, tro och skönhet. Och mycket av det Kärleken innehåller är Michael. Han har gett mig viljan att bli en bättre människa, han har förvandlat mig och miljoner andra runt världen av just det; kärlek.
Han är en människa med så mycket kärlek och värme att man inte kan låta bli att se honom som någonting mer. Men han är inget mer än människa och det visar att vi också kan förändra världen! Och det är något Michael har kämpat för hela livet — att ge oss kärlek, hopp och självförtroende så vi kan heal the world. Michael sprängde gränserna för nationalitet, färg och religion med sin inspirerande musik som levt vidare genom decennierna där han uppmanar oss att vara bad för we are the world, det spelar ingen roll om vi är black or white, vi måste beat it från det dåliga, vi cry tillsammans, vi måste se oss själva in the mirror och vi måste keep the faith. Hans låtar är inte bara låtar. Hans låtar betyder så mycket för världen, för oss. Hans budskap i hans musik har lämnat outplånliga spår i vår kultur och den berörde och kommer fortsätta att beröra miljontals människor djupt. Men hans liv var inte alltid vackert.
En man gjorde så mycket men ändå fick han så otroligt mycket skit tillbaka. Lögner, anklagelser, rykten, lögner, lögner och framför allt lögner. "The media write weird stuff about me all the time. The distortion of the truth bothers me. I don't understand why they feel the need to make up things about me. I suppose if there's nothing scandalous to report, it's necessary to make things interesting." Många saker skadade honom verkligen. Och jag, som så många andra fans runt världen, har en instinkt att skydda honom från allt som skadar honom det minsta lilla. Och det tycker jag att vi ska fortsätta med tills sanningen om Michael träder fram i alla människors hjärtan. Men slutet bör vara lyckligt. Låt oss glömma allt det negativa under hans sista år, och istället koncentrera oss på det positiva. Han är inte hos oss fysiskt, men han finns kvar i sin musik. I de melodier och texter som berört så många människor världen runt och de musikvideor som fängslade oss i så många år.
Hans bortgång för 6 månader sedan idag kom som en stor chock för oss alla. Han lämnade en hel värld i sorg och det har verkligen varit en jobbig tid de senaste månaderna. Jag kan inte smile, though my heart is aching. Men jag måste smile, though my heart is aching. För vet ni vad? That's the time I must keep on trying.

Tack, Michael. Tack för allt.

Alina | Datum: 2009-12-25 Tid: 21:29:54

shit att det har gått 6 månader sen alltså! jag är just nu med i en dansgrupp som är till för att hedra michael jackson :) han har varit min favoritartist sen jag var 7 år!



jo det är jättebra med mig:) sj då?

CLIP | Datum: 2009-12-25 Tid: 21:30:10

så fint skrivet, och så sant. now is the time we must keep on trying.

Alina | Datum: 2009-12-25 Tid: 21:32:36

hans kändaste 9 låtar håller vi på och lär oss, snart klara, vi ska ha ett framträdande för hela skolan i början av februari tror jag det är :)

Nora | Datum: 2009-12-25 Tid: 22:51:00

Jätte fint skrivet! Kan verkligen inte fatta att det har gått 6 månader :| ..;(

Anna | Datum: 2009-12-25 Tid: 23:09:54

6 månader redan...tiden går för fort!

Så fint skrivet!

Cybéle | Datum: 2009-12-25 Tid: 23:12:15

Mkt fint skrivet! Tänk att det gått hela 6 mån :(

rebbie | Datum: 2009-12-25 Tid: 23:34:39

now that made me cry.. it´s really true, what you said about the love us fans feel.. it´s beyond what others could possibly imagine. everything you wrote is true. i won´t ever realize, i don´t ever want to realize.

the world needs to stop messing around and listen to him, to the man who seems to know the answer to every single one of my questions.

the hole i feel will always be there, but i keep thinking he´s in Neverland, the real Neverland, not the place that the people of stupidity and just plain evil stormed and made up new rumours in. the real Neverland, where he can really be who he really was, Peter Pan. I pray for him every night, and, yes I´m nuts, I talk to him everyday. both orally and literally. i talk to him everynight, out loud, looking up into the sky. and i write to him everynight, in my diary. it helps, because i don´t feel like i´m talking to a wall. i really don´t.

can´t wait ´til i´m going to Neverland to see him, the love of my life, and my grandma, and finally feel whole, which i haven´t since that morning on the 26th of june when i woke up and my sister yelled out the impossible.

Anonym | Datum: 2009-12-25 Tid: 23:58:07

- MJ<3

linny | Datum: 2009-12-26 Tid: 10:39:25

Jag har aldrig varit ett stort fan av MJ, men när jag tänker efter har han gjort snuskigt bra låtar.

Väldigt fint av dig att göra en minnesblogg!

Cred till dig!!

Josefine Andersson | Datum: 2009-12-26 Tid: 14:06:23

hjälp att det har gått så länge, jag minns när jag var på flygplatsen och skulle åka till kreta så fick jag syn på tidningen så stog det MICHAEL JACKSON DÖD eller något sånt och jag fick typ panik och började läsa tidningen.

fint skrivet!

emma ♥ | Datum: 2009-12-26 Tid: 18:27:59

kan inte fatta att det har gått 6 månader sedan ?

jag har precis visat upp min dans för hela skolan om honom ! saknar dej mj kom tillbaka

SHOAKAN | Datum: 2009-12-26 Tid: 19:37:04

stämmer så bra :/ nu får han iaf vila i frid <33

Elin | Datum: 2009-12-26 Tid: 20:25:57

Vad fint skrivet! Tänk att det har gått 6 månader, jag har inte ens förstått det än. Fast det kommer jag nog aldrig att göra :(

MJforever<3 | Datum: 2009-12-27 Tid: 01:07:15

Så fint skrivet



We gotta keep the faith and believe in Michael<3

Anonym | Datum: 2009-12-27 Tid: 18:38:01

Ja elr hur han fick skit hela tiden :S Bara för att han var sig själv !!

sandra | Datum: 2009-12-27 Tid: 21:05:07

Hej vännen ! Allt bra med dig ?



Nu finns en överraskning till dig i min blogg som tack för att du röstade på mig i tävlingen hos Sissi som jag vann :)

Kram

melina | Datum: 2009-12-28 Tid: 08:01:57

Sjukt bra skrivet. Börja nästan själv gråta haha.

Så himla sant det du skrev, tycker din blogg är sjukt bra&fortsätt såhär!

We miss u Mike! (L)

Anne från anneliscious. | Datum: 2010-01-01 Tid: 20:41:24

Så fint skrivet !

amanda | Datum: 2010-06-11 Tid: 17:23:21

Så fint skrivet, och så sant! Liksom Rebbie pratar jag oxå med honom, jag öppnar min balkongdörr och pratar om saker som jag vill berätta för honom. Ibland sjunger jag hans låtar och hoppas att han ska höra. Jag vet inte om han hör mig, men det känns ändå bra att prata med honom, jag vet inte varför. Nu börjar jag gråta oxå... We miss you Michael!

amanda | Datum: 2010-06-11 Tid: 17:30:03

Så fint skrivet, och så sant! Liksom Rebbie pratar jag oxå med honom, jag öppnar min balkongdörr och pratar om saker som jag vill berätta för honom. Ibland sjunger jag hans låtar och hoppas att han ska höra. Jag vet inte om han hör mig, men det känns ändå bra att prata med honom, jag vet inte varför. Nu börjar jag gråta oxå... We miss you Michael!



20 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-12-25 | Klockan: 21:24:45 | Kategori: Jag skriver


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: