WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

THE TICKET








Jag har Biljetten...

Jag låg och såg film med mina vänner, filmen som vi såg heter The secret life of bees. Plötsligt tänder min mamma taklampan och ber mig pausa filmen, i hennes högra hand håller hon i en telefon och i sin vänstra ett brev. Hon säger att min syster vill tala med mig. Hon ger mig telefonen och jag svarar, min syster säger att jag ska öppna brevet. Jag förstår direkt vad innehållet är. "Ojojojoj...". Tårarna började rinna. Först vågade jag inte börja öppna brevet men samtidigt ville jag verkligen göra det. Jag började öppna sakta, mycket sakta. Mina händer skakade... Först kom boken ur kuvertet sedan... den vackra, betydelsefulla biljetten.
Jag är väldigt glad att mina vänner, och mamma och min syster(i alla fall i telefonen) var med mig under detta stora ögonblick. Jag kände (och känner) mig väldigt glad när jag såg Biljetten, det var inte alls så sorgligt jag trodde det skulle vara. Det var ungefär känslan under filmen This is it, jag kände mig varm inombords och ... lycklig. Det var i stort sett glädjetårar som kom.

Många av er vet nog att jag och mina systrar skulle se Michael Jackson i London den 8 september 2009, på hans storslagna turné This is it. Min stora dröm. Jag minns fortfarande dagen jag fick reda på det... Den 11 mars 2009 ringde min syster till mig, först trodde jag det var en telefonförsäljare på grund av hur hon började, något liknande: "Hej, detta är *namn* *efternamn* och jag vill meddela att du ska få se Michael Jackson i sommar." Luften for ur mig. Jag kunde inte tänka klart, jag lyckades få fram: "Va...?" Jag var halft närvarande när min syster fortsatte tala, bland annat om att hon hade suttit vid datorn omkring 5-6 timmar för en chans till förköp. Jag kunde inte ens minnas vilket datum jag tänkte få se honom efter vi hade lagt på! Jag kunde inte tro det. När jag senare fick reda på att miljontals fans i sammanlagt 202(!) länder hade suttit vid datorn som min syster för en chans till förköp kändes det som om Gud hade uppmärksammat min kärlek till Michael och gett mig en chans att få se hjälten i mitt liv. Det gjorde det verkligen.
Tack, älskade syster för du gjorde det möjligt, och Gud.

Ovan kan ni se bilder på biljetten, som är designad av MJ själv... Ena sidan av biljetten är i 3D, när man vinklar på den visar den Michael och en robot. Man fick även en kopia av minnesboken som alla fick som var på hans minnesceremoni som hölls 7 juli 2009 i Staples Center, Los Angeles.