WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

I'VE GOT THE FASTEST FEET AROUND

 

Vi alla vet att Michael Jackson dansar som en gud, right? Kan väl lika gärna ta upp några danssteg. Moonwalk. "Smooth Criminal"-lutet. Stå på tå. Handen på skrevet. "Juckningen". Robot. Sparken. You name it! Den svarta pantern helt enkelt. Från "Black or white". Han är en svart panter. Lika smidig. Och det vi alla också vet är att ingen, jag repeterar ingen, kommer någonsin kunna stå i hans skor. Det är liksom så det bara är och kommer alltid vara. Nu tänker jag berätta en sak som säkert skulle få Mike att garva tills han var tvungen att lägga sig ned om han såg mig, och sedan garva tills han inte kan garva mer. Jag tittade på musikvideon till "Beat it", och plötsligt får jag denna snilleblixt (tyckte det alltså då) att ta bort alla möbler som var i vägen och visa mig själv att jag kan moves från musikvideon. Jag höjde volymen och ställde mig upp och började försöka imitera honom. Det räcker med att säga att om Mike är en smidig panter, så är jag en klumpig flodhäst eller något åt det hållet. Men det slutar inte där! När jag skulle "hoppa" bakåt medan jag knäpper fingrarna med min högra hand; KA-BOOM! Jag stöter mig högra fot rakt i byråkanten. "AJAJAJAJAAAJ!"

 

Det måste verkligen ha sett roligt ut. Dessvärre såg inte märket på hälen lika fint ut, kan jag säga.


Rebecka Ottehall | Datum: 2011-01-22 Tid: 11:36:02

Hahah så go!

Jimmy | Datum: 2011-01-23 Tid: 00:45:48

Hahaha det låter som mig när jag skulle köra en MJ-snurr på rummet. Detslutade med att jag åkte in i hyllkanten med huvudet ;D

MJforever | Datum: 2011-03-11 Tid: 09:51:39

En panter. En svart panter ;)



3 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2011-01-21 | Klockan: 14:21:18 | Kategori: Jag skriver


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: