WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

WHAT HAPPENED TO THE TRUTH?

 
I engelskan skriver jag en uppsats om anledningarna till varför hela världen har accepterat att Michael Jackson är kungen av pop. Jag beskriver hur han revolutionerade musikvideoindustrin, alla hundratals priser han har vunnit och hur han krossade barriärerna mellan svarta och vita genom framgångarna av Thriller (då efterfrågan på hans musik var så stor att MTV tvingades visa videon till "Billie Jean", som var den första videon gjord av en svart artist som visades regelbundet på kanalen), och alla andra stora framgångar – så mycket större framgångar än någon annan musikartist.
 
Jag hade en fråga i frågeställningen: "Why is Michael Jackson called "The King of Pop?", men min lärare ville att jag gärna skulle ha ännu en fråga, och vet ni vad hans första förslag var? Att jag kunde skriva om pedofilanklagelserna. Det var det första han tänkte på när han tänkte på Michael Jacksons liv. Efter allt denna människa har gett världen. Det gör ont i hjärtat. Jag svarade snabbt att jag vill fokusera på hans yrke, och inte på sådant som är rena och skära lögner. Han frågade mig varför jag trodde det var lögner, och jag svarade att jag vet allt om det. Han sa i princip att han inte vet om det är sant eller inte.
 
Nu funderar jag starkt på att ta hans förslag som den andra frågan, för tydligen betyder det faktum att han oskyldighetsförklarades i rätten inte nog mycket.
 
Jag hatar att de gav honom denna svarta fläck. Snälla, kan de inte komma ut och berätta sanningen? Snälla, snälla.

Anonym | Datum: 2014-05-08 Tid: 20:25:26

Skriv om det- du skriver så bra och jag är säkert på att du till och med kommer lyckas övertyga dumbommen till lärare om att han föralltid varit 100 % oskyldig :)

Anonym | Datum: 2014-05-08 Tid: 20:58:35

idiot han är. en av de människorna som bara litar på media, skiti han.

Julia | Datum: 2014-05-13 Tid: 20:09:44

Det tycker jag låter som en bra idé! :) visst skär det som rakblad i hjärtat på en när de säger sådana saker. Har de inte lärt sig att kritiskt granska tidningarna?! Han verkar ju inte speciellt påläst, men det viktigaste är ju (egentligen, även om jag vet precis hur du känner, eftersom jag har försvarat Michael så många gånger - vilket jag gör för att han är värd det) att vi, hans fans (läs MJfam) vet sanningen och vi vägrar tro på vad de skitiga tidningarna säger.
P.S din blogg är bara bäst! jag läser den hela tiden och den är så bra! <3 Michael skulle varit sååå himla stolt! :')
Kramar till dig! :D

Syster | Datum: 2014-05-14 Tid: 09:54:22

Läraren vet ju uppenbarligen ingenting, så bevisa för honom!!!



4 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2014-05-08 | Klockan: 14:24:00 | Kategori: Jag skriver


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: