WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

VAD JAG ÄLSKAR MED MICHAEL #1

 
Hur han verkligen älskade att lära sig nya saker. Vetgirig som en svamp. Han slukade böcker om kultur, konst i alla dess former, människans historia, skönlitteratur, biografier om berömda människor som Walt Disney och Michaelangelo, djurens språk, hjärnans anatomi och skelettets delar. Människor i hans omgivning blev lite häpna när han kunde namnen på typ alla mer eller mindre kända konstverk. Han till och med läste tjocka böcker om statliga skatter och globalisering (Jermaine sa att han jämt hade lite udda val av böcker). Han hade skulder över en miljon dollar på bibliotek för att han inte lämnade tillbaka böcker i tid (han betalade tillbaka en viss del genom bibliotekets förfrågan om han kunde signera böckerna). Han till och med köpte ett bibliotek en gång och betalade kontant för det! Jag älskar att han grävde ner sig i allt möjligt och uppskattade de livet ut, så som Charlie Chaplins filmer. Hans livvakter berättade att de alltid såg honom med en bok i handen. Han var så intelligent och det är en grej jag beundrar gällande honom.

Anonym | Datum: 2015-08-07 Tid: 21:24:25

Verkligen! Jag måste tillägga att dagens kändisar ( i alla fall så vitt jag vet ) inte besitter samma typ av intelligens och hunger efter att lära sig om världen ur alla olika synvinklar. Artister som Lil Wayne med flera skulle säkert producera lite mer betydelsefulla texter till sina låtar om de fick lite mer innanför pannbenet, inte sant? ;)



1 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2015-08-06 | Klockan: 20:37:00 | Kategori: Jag skriver


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: