WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

FRÅGOR TILL ER

Postad Bild



Förra gången hade jag frågor om Michael Jackson. Och nu tänkte jag ha frågor om er! Jag blir ju klart nyfiken på andra som också gillar Michael. Här kommer de:
 
♥ Kan du moonwalka?
♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?
♥ Vilka album av Michael äger du?
♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?
♥ Hur började du gilla Michael?
♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?
♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?
♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Ska bli kul att få se era svar!

Anonym | Datum: 2009-12-20 Tid: 16:16:41

Tyvärr inte.

Will you be there, den betyder så himla mycket för mig.

Inte ett enda, har alla på datorn. Men däremot har jag Dangerous Tour in Bucharest på DVD.

Gillar hela Smooth Criminal dansen och många fler.

Lång historia, sökte på youtube bland annat.

Skulle helt ärligt svimma.

Try hard to love me before you judge me.

Se en konsert, fast det kommer ju aldigt slå in :(



Anonym | Datum: 2009-12-20 Tid: 16:50:53

1. nästan ;)

2. har lixom ingen favvo låt för de svårt att välja en.

3. off the wall, thriller, bad, dangerous, invincible och this is it :)

4. Svårt att välja en, alla e grymma!!

5. hmm... kmr nt ihåg direkt men när jag gick i 4, va jag ett stoooooooooort fan! då började jag att lyssna på hans låtar, dansa och så. Älskar han fortfarande

6. Hans citat e så vackra! kan nt välja en...

7. Säkert svimmat och sen berättat hur mkt jag älskar han och hur mkt han betyder för mig!

8. Att träffa honom!! spendera typ en hel dag med han! love u mj <33333

My | Datum: 2009-12-20 Tid: 16:50:59

♥ Kan du moonwalka?

SV: Ja jag kan moonwalk men kanske inte så bra på de ^^'



♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

SV: Jag har ingen.. därför att all hans låtar är bäst så de går inte o säga en eller två.



♥ Vilka album av Michael äger du?

SV: Thriller orginal/Lp, BAD orginal/Lp , This is it + böker filmer o.s.v



♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

SV: Alla han är den bästa dansaren någonsin.. eller han är ju heltklart bäst på allt ;)



♥ Hur började du gilla Michael?

SV: Har alltid gillat han och kommmer alltid göra.



♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

SV: Vet inte, har ju aldrig vart med om det. Men jag tror inte jag skulle börja skirka o.s.v skulle inte gå fram heller.. om vi skulle gå förbi varandra så skulle jag säga hej vilket jag gör till alla andra oxå ^^'

Om han skulle komma fram till mig och fråga mig om jag kunde vara hans vän, som han har sagt att han har gjort förut för att han var/kände sig så ensam..

men om han skulle göra de så skulle jag nog bara visst :D typ lr ngt.. men inte börja skrika o omg omg de är Michael Jackson!! ahhh o.s.v ...



♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

SV: Mitt favorit citat av Michael är nog det här..

"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world

knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with"

MJ

Ioförsig så älksar jag hela hans filosofi.



♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

SV: Har nog ingen speciell dröm inom Michael område.. Men min dröm övurhuvud taget är att jag vill bli läkare utan gränser, jobba i afrika med välgörenhet o.s.v det är väll lite Michael anda över det.. men den drömmern har jag haft så länge jag kan minnas..



Skulle vara tacksam om du svarade via e-mail p.g.a att jag har nästan slutat blogga helt. Tack i förväg ;)

Michael lover<333333333 | Datum: 2009-12-20 Tid: 17:03:02

♥ Kan du moonwalka? Haha, tyyp..halft.XD



♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?Hmm.en riktigt svår fråga, men mina favoriter just nu är dirty diana, you rock my world och man in the mirror.



♥ Vilka album av Michael äger du?För tillfället så är det Bad och number ones.



♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?Moonwalk, när han står på tårna och kicken med snurren.:)

♥ Hur började du gilla Michael? Det var först när han dog som jag blev ett riktigt fan...



♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan? Gud, jag skulle bli helt GALEN, svårt att andas, gråta, skrika.. ja allt!:)



♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket? Gud, det finns jnu så många, men '' if you wanna make the world a better place, take a look at your self, and then make a chance'' är något som alltid håller.<3

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område? Ja självklart att få träffa honom, men den chansen är ju int så stor...



Anna | Datum: 2009-12-20 Tid: 17:26:11

♥ Kan du moonwalka?

Svar: Nej :(

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Svar: Fall again (demo)

♥ Vilka album av Michael äger du?

Svar: Bad, Thriller, This is it, invincible..

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Svar: hans spark.

♥ Hur började du gilla Michael?

Svar: Du visade mig "They don't care about us" ;)

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Svar: Jag skulle skrika,gråta och springa fram och krama honom, Haha!

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

Svar: "It's not by size wheter you win or fail, you just have to be the best of what you are."

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område

Svar: Att träffa honom såklart ;)

Michael Jackson | Minnesblogg | Datum: 2009-12-20 Tid: 17:49:03

♥ Kan du moonwalka?

Ibland. :P

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Man in the mirror, bra text och betyder vänlig mycket för mig.

♥ Vilka album av Michael äger du?

Thriller!

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Alla. :D

♥ Hur började du gilla Michael?

Jag vet inte riktig hur men jag sökte på youtube och lyssnade på några låtar. Efter det blev jag fast. ^^

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Chokad, haha. Men jag skulle nog gå fram och fråga om atugraf och kram. Om jag vågar! :P

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

"If you wanna make the world a better place, take a look at your self, and then make a chance" är en av många. :)

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Träffa honom. :)



Sv: Okej. :D

Anonym | Datum: 2009-12-20 Tid: 18:36:29

♥ Kan du moonwalka?

- såklart! ;)

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

ALLA, för att han är bäst!

♥ Vilka album av Michael äger du?

ALLA :D

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

-handen på skrevet lätt ^^

♥ Hur började du gilla Michael?

- jag vet faktiskt inte :O

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

SVIMMA, gråta DÖÖÖ av glädje!

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

"if you enter this world knowing you´re loved, and leaving this world with knowing the same, then everything in between can be dealth with"

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

träffa hnm & hans familj, och visa för alla okunniga jävlar att han inte våldtog barn osv!



R.I.P mj, iloveu <333 SKITBRA BLOGG! :D

Michael lover<33333333 | Datum: 2009-12-20 Tid: 19:18:53

Kul att läsa andras svar.:)<3

- | Datum: 2009-12-20 Tid: 19:29:46

♥ Kan du moonwalka?

Nej, men önskar att jag kunde

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Jag har ingen speciell favoritlåt men jag tycker att "Rock with you" är helt perfekt.

♥ Vilka album av Michael äger du?

Alla förutom "Blood on the dancefloor" och "HIstory". Men jag har alla hans låtar från hans solokarriär.

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

ALLA :D<3

♥ Hur började du gilla Michael?

Det var väl efter hans död men jag har alltid gillar honom men jag blev ett fan påriktigt så att säga efter hans död.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Ingen aning, försöka att inte bli för glad och kanske gå fram och prata med honom som om han var vilken människa som helst.

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

I dom flesta låtar han gjort har han någon rad eller vers eller något som jag gillar så det är en svår fråga.

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Att han skulle börja leva så att jag hade fått chansen att få se "This is it" konserten. Självklart att träffa honom också.

Elin | Datum: 2009-12-20 Tid: 19:52:38

Oj det är blir spännande men svårt!



1. Jag vet hur man gör och kan det nästan, inte så bra dock ;)

2. Jag kan verkligen inte välja, det är helt omöjligt :O

3. Just nu har jag Thriller, Dangerous, Off the wall och invincible, men efter jul blir det nog en del del fler ;)

4. Alla hans danser är så underbara på olika sätt.

5. Hör man hans musik och allt annat om honom så kan man inte annat än älska honom. Jag antar att det svarar på hur :P

5. Jag skulle nog svimma. Och inte få fram ett ord efteråt.

6. Det finns så många, If you enter this world knowing you are loved and you leave this world

knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with om jag måste välja :)

7. Att han kommer tillbaka. NU!

rebbie | Datum: 2009-12-20 Tid: 20:15:54

♥ Kan du moonwalka?

Yes, I can ;D hur bra får man la fråga sig själv antar jag :P

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Massa olika låtar utav olika anledningar. Smooth Criminal har alltid betytt en jäkla massa för mig, vet inte varför.

♥ Vilka album av Michael äger du?

Bad, Thriller, Number Ones och Dangerous. Sen en EP, Billie Jean och Wanna be startin´ somethin´ är det på den :)

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

ALLA :D crotch-grab såklart, haha.

♥ Hur började du gilla Michael?

Jag såg Bangkok-uppträdandet av Dangerous tour på tv :D

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Skulle nog inte reagera så mycket. Skulle bara dö av lycka och chock.

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

VÄLDIGT många. CLIP har lagt upp de flesta på hennes blogg.

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Att träffa honom, såklart. Och att han lever.

TheMoonWalker | Datum: 2009-12-20 Tid: 20:25:39

1. Nej tyvärr inte.

2. "Billie Jean" för den är så bra.

3. "Off the wall", "Thriller", "Bad" och "Dangerous".

4. Moonwalk

5. Jag började gilla han p.g.a. hans musik och coola danssteg.

6. Jag skulle väll leta fram mobilen och ta kort på han. Kanske också fråga om en autograf om inte hans vakter säger nej.

7. "Heal the world" är ganska fint.

8. Min dröm hade varit att få träffa han på riktigt och få prata lite med han.

Bella | Datum: 2009-12-20 Tid: 21:13:23

♥ Kan du moonwalka?

SV: har försökt men det ser inte så bra ut :P



♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

SV: Jag har ingen speciell favoritlåt, jag tycker om alla hans låtar :) men jag tycker lite extra om Man in the mirror :)



♥ Vilka album av Michael äger du?

SV: Thriller orginal/Lp :)



♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

SV: jag älskar alla hans sätt att dansa på :D



♥ Hur började du gilla Michael?

SV: Det var när jag var 6 eller 7 år gammal när de visade hans HIStory tour på tv. Det var då jag började gilla honom och kommer alltid att göra det ♥



♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

SV: Herregud, jag skulle nog svimma :O



♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

SV: "If you enter this world knowing you are loved and you leave this world

knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with"



♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

SV: Att få ha träffat honom och blivit hans vän :)



matilda | Datum: 2009-12-20 Tid: 22:13:02

♥ Kan du moonwalka?

Sv: ja nästan!

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Sv: Jag skulle nog säga Man in the mirror för att jag älskar själva låten och även budskapet. Men han har så otroligt många så det är svårt.

♥ Vilka album av Michael äger du?

Off the wall, Thriller CD/Lp, Bad CD/Lp, Dangerous, HIStory, Invincelbel, This is it :)

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Sv:hmm.. den var svår. Jag gillar alla han gör. Han hade ett sådant otroligt sätt att röra sig på!! Men moonwalken ligger högt upp på listan!

♥ Hur började du gilla Michael?

Sv:Genom hans musik såklart och hur han var som person. Men det var efter hans död som jag blev ett fan, jag viste baar ca 2 st låtar med honom före hans död. Ingen i min omgivning hade lyssnat på honom så jag visst inget. Önskar att det inte var så.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

sv:Jag skulle nog svimma eller börja stor gråta och typ skrika hysteriskt eller nått och såklart springa fram och krama honom!

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

Sv: finns så många, men jag älskar budskapen med alla han låt texter. Han ville ha en mening med alla låtar han skrev!

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Sv: Att träffa honom, men det går ju inte :( Men annars skulle jag vilja ha hans autograf, fara till neverland ovh träffa hans familj, känns som de närmatse jag kan komma honom :(



kram matilda

arjana | Datum: 2009-12-20 Tid: 22:14:13

♥ Kan du moonwalka? Ja!

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Har jättemånga men just nu är Keep it in the closet min favorit för asså.. Hahah. Allting är så sexigt i den låten , musikvideon , ALLT!

♥ Vilka album av Michael äger du? Inga just nu ;<

Har inte kunnat köpa av vissa skäl. Men ska försöka samla ihop 20 album.

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?*

The spin, moonwalk , scratchgrab , när han står på tårna , ja alla! Men scratchgrab är mest den "sexiga attityden" :D

♥ Hur började du gilla Michael? Hm. Kommer ihåg när jag var liten och när jag hörde hans röst så var den så speciell! Älskade när han skrek och hade en tuff attityd när han sjöng. Men sen kom tiden då han dog. Då såg man bara mer och mer om han och då fick man nästan lära känna honom. Jag är superberoende.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Jag låter kanske galen men jag skulle ta hem han , lära känna han , hans barn , fråga om jag kunde vara med han och lära känna han mer och va med hans barn!! Åh , gud jag skulle nästan svimma. Skulle typ inte skrika Michael så alla skulle känna igen honom , skulle typ; Psst... Michael?

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket? "If you wanna make the world a better place, take a look at your self, and then make a chance"

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område? Hm. Område och område , skulle vilja vara med han i Neverland , så lära känna han och sånt!

Leila | Datum: 2009-12-20 Tid: 22:38:52

Gud va kul! Jag älskar att svara på frågor!

1.Jag kan faktiskt Moonwalka men inte så bra!

2.Jag kan nog inte säga min favoritlåt av MJ för att alla hans låta e bra!

3.Jag har Thriller, Of the wall, Bad, Dangerous,Invincible

4.Självklart gillar jag Moonwalken bäst!

5.Jag började gilla mj när han hade dött tyvärr!

6.Jag skulle nog bli hysterisk om jag såg honom på stan! Skulle nog skrika och gå fram och krama honom!

7.?

8. Min största dröm e att Michaels bröder/systrar kommer till sverige och att man får gå på deras konsert och sen träffa hela familjen!

Annie | Datum: 2009-12-20 Tid: 22:53:31

♥ Kan du moonwalka?

Svar: Ja, det kan jag, inte lika bra som Michael, men jag kan ;D

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Svar: Jag kan inte riktigt välja en faktiskt. Alla har så bar innebörd, så det är svårt att inte älska alla på olika sätt. Men jag måste nog säga att "Man in the Mirror" är en av mina absoluta favoriter, eftersom det är så sant att man måste börja med att förändra sig själv innan man försöker förändra alla andra runt omkring en!



♥ Vilka album av Michael äger du?

Svar: Alla utom This is it. äger bland annat Bad och Thriller på LP också (säkerligen någon mer också, men har inte dem här eftersom jag har inte vågat frakta dem från min moder sen jag flyttade därifrån haha). <3

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Svar: Jag kan inte bara säga ett dancemove. Att han kan sätta ihop alla dessa till en otrolig koregrafi och dessutom kan sjunga samtidigt är något att avguda i sig.

♥ Hur började du gilla Michael?

Svar: Jag var väl kring 9-10 år då jag hittade Thriller LP:n i var bokhylla och bad mamma spela den för mig. Sen dess har jag varit fast, mina föräldrar gillar inte Michael Jackson så det har väl inte alltid varit så kul för dem alla gånger ;)



♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Svar: Först skulle jag nog typ stå och vara helt överlyckling och peka och viska upphetsat till mina vänner "DET ÄR HAN, det är verkligen han!!!" Sen skulle jag antagligen försöka gå och typ prata med honom, typ berätta vilken otrolig människa han är och be om en autograf och en kram och ta kort. I guess. Sen skulle jag nog darra som ett asplöv i ungefär en vecka efteråt, oavsett om jag fick prata med honom eller inte.

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

"If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be dealt with" och "This is it" båda är så otroligt bra. Älskar det senare eftersom det är så otroligt brett och bara är så otroligt enkelt att säga och betyder så mycket på samma gång, har länge funderat på att tatuera in det. men ska tänka på det i några år till innan jag bestämmer mig.



♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Ett av mina stora mål här i livet var att se han uppträda. Jag var så otroligt glad när jag såg att han skulle till London, hade köpt biljett och bokat flyg, men det blev inte riktigt av tyvärr.



Jag vill bara tacka dig som driver denna blogg, har nu ännu en favoritblogg! tack så mycket

GÖZDE: | Datum: 2009-12-21 Tid: 00:01:34

Hehe jo det är bra :)



Haha kan inte moonwalka , enligt mig själv :D

Låten är nog This is it , för att det var ju Mj's sista låt , så det betyder ganska mkt . äger inge album, hehe hans moonwalk :D Hahah mitt ex är Mj beroende så han tvinga mig lyssna och jag vart fast , helt enkelt :) skulle ha svimmat :D

I do not want to be buried, i want to live forever. Tror det stavas så iallafall :) Nja fattade inte frågan så haha men att lära känna honom antar jag ? :)

Rebecca | Datum: 2009-12-21 Tid: 00:04:45

♥ Kan du moonwalka?: yes, det kan jag ;D

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför? Smooth Criminal. För den är så sjukt bra! ;)

♥ Vilka album av Michael äger du?: Alla hans solo album och några med Jackson 5.

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?: Alla, men måste säga moonwalk och hans crotch-grab är ju lysande ;)

♥ Hur började du gilla Michael?: När min pappa spelade Billie Jean för mig när jag var runt 4 år.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?: SVIMMA!

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?: It's all for love, L. O. V .E. <3

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?: Att träffa honom såklart och gifta mig med honom (a) hehe.



I love you MJ<3

Emilia | Datum: 2009-12-21 Tid: 00:10:29

♥ Kan du moonwalka?

SV: Ja, jag har kunnat det sen jag var liten och första gången såg honom göra de. Jag har faktiskt uppträtt med moonwalk och många av mina kompisar säger ofta; "Men Millan, hon kan göra moonwalk, visa oss!" Ingen kommer nog någonsin kunna göra moonwalk som han...



♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

SV: Jag älskar alla hans låtar men har mååånga favoritlåtar. Några av de som är mina främsta är nog; Leave me alone, Liberian Girl, Man in the mirror, Heal the world osv osv.



♥ Vilka album av Michael äger du?

SV: Alla



♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

SV: Alla, åh alla är så himla sexiga! O.0



♥ Hur började du gilla Michael?

SV: När jag kanske var 6-7 år såg jag honom på tv när han uppträdde på hans dangerous tour tror jag det var och jag var som trollbunden. ♥



♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

SV: Skulle bli helt galen, gnugga mig i ögonen, nypa mig i armen och kolla igen.



♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

SV: its all for love, L. O. V .E.



♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

SV: Att få ha träffat honom i person.

Sandra | Datum: 2009-12-21 Tid: 00:53:51

♥ Jajjamen!

♥ "Beat it" har jag alltid haft en speciell "koppling" till. Får gåshud varenda gång jag lyssnar på den. Så mäktig!

♥ "The essensial Michael Jackson" skivan, helt underbar är den!

♥ Tror faktiskt det är "moonwalk" för mig. Han gör det förbannat bra!

♥ Genom min kära Pappa. Jag var 3 år gammal då jag lyssnade på Michael för första gången. Det var Pappa (som förövrigt dog samma år) som satte igång sina cd-skivor och lärde mig låttexten till "Thriller". Idag är jag 16 år gammal, och jag ser fortfarande upp till både min far, och till Michael. Dom är mina två största förebilder, och dom ligger mig nära hjärtat. 13 år av Michaels musik, och fler ska dom bli.

♥ Jag skulle ju bli helt till mig. Skulle iaf börja fnissa och vara riktigt nyfiken på vad han gjorde just här.. Haha!

♥ "Before you judge me, try hard to love me, Look within your heart then ask:

Have you seen my Childhood?"



♥ Att jag en dag ska få vandra på "neverland".. Det har varit min dröm sen jag var en liten flicka, tkr det verkar vara så fridfullt där på något vis! Kan jag inte träffa Michael, så kan jag definitivt ta mig till Amerika och vandra inne på Neverland.

Therese | Datum: 2009-12-21 Tid: 11:49:21

♥ Kan du moonwalka?

Ja, fast inte lika snyggt som Michael.



♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Svårt. Men Will you be there är väldigt bra. Och även Shake you body down to the ground. Anledningar: Det börjar snurra o pirra i mig. Men det gör det även på andra låtar..



♥ Vilka album av Michael äger du?

Alla utom This is it.



♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Han är bäst på allt men gillar speciellt ett move han gör i Billie Jean. Liksom böjer sig fram och ena handen till magen. Älskar även när han gör Bille Jean i This is it. Några speciella nya moves där som jag bara dör när jag ser, mot slutet av BJ när trummorna kör på (tycker trummorna är mer dominerande i This is it BJ än tidigare). Även Thriller i This is it när han går upp på rampen. Det är helt magiskt.



♥ Hur började du gilla Michael?

Han har alltid varit min favorit. Men jag blev helt besatt vid hans död.



♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Få black out o inte veta vad jag gör.



♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

Kolla Youtube "Salvation Army". Allt han säger där är så jäkla roligt, o i slutet "I'm tellin' ya". Dessutom hur han sitter o fnissar åt sig själv inklippt nere i högra hörnet



♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område? Att han uppenbarade sig för mig. Och att jag lärde mig dansa som han.

anna ♥ | Datum: 2009-12-21 Tid: 11:52:03



♥ ja, faktiskt, men jag e inte bäst x)



♥ alla. dom är så.. jag kan inte beskriva. bättre än bättre än bäst. och bättre. jaa, du fattar.



♥ alla. I lööv the spin ;)



♥ ojojoj, jag vet inte, svimma?



♥ "if you enter this world knowing you are loved, and you leave this world knowing the same,

then everything that happends in between can be dealth with" (stavade lite fel, jag vet x) )



♥ att få träffa hans familj, och senare få träffa honom i himlen <3



hoppas du kan se vilket svar som är till vilken fråga xp (LOVE YOU MJ)

Alexandra | Datum: 2009-12-21 Tid: 14:13:37

1. Japp!



2. Har väldigt många favoriter, men de bästa är nog They don't care about us, Earth Song, Human Nature och Thriller.



3. "Bad" och "The essential Michael Jackson"



4. Moonwalk! Eller när han juckar, haha :D



5. Haha, efter att Darin var med i Idol. Jag älskade Darin, och Darins idol var MJ. Började lyssna lite smått och sen var jag fast!



6. Chockad!



7. Näe, det har jag inte. Vet att han har sagt flera bra grejer, men kommer inte ihåg någon speciell just nu.



8. Att han kommer tillbaka :(

FRIDA | Datum: 2009-12-21 Tid: 14:20:54

1. Japp!^^ inte så bra men...

2.Jag gillar alla!:D men om jag ska välja blir det klassikerna billie jean, beat it och dom=)..

det är något alldelles särskilt med dom:P..

3.Bara This Is it so long :P...

4.ojoj! allihop!:P.. men typ när han hoppar upp och står på tårna på något mysko vis^^

5. ärligt talat upptäckte jag hans grymma talang ca 2 dagar efter han dött=(.. och det skäms jag för;(.. Men det kännde konstigt att han dött:(.. typ som han alltid hade funnits där..=(..

Iallafall.. jag kollade på youtube på videos och annat. Jag såg dokumentären ''Livning With Michael Jackson'' och jag kännde mig så sorgsen:(... jag satt och kollade på typ 500 klipp med honom de 3 kommande dagarna typ :p... Men då mådde jag dåligt.. dåligt för att jag missade denna stjärnas talang när han fanns...

6. Jag skulle bli rädd!:O.. han är ju död:(..

men om jag verkligen såg att det var han.. Skulle jag vara ganska diskret:P.. Man vill ju inte skrika.. DET ÄR MICHAEL JACKSON!! då kommer ju alla dit:O..^^ så jag skulle gå dit och försöka vara lugn^^.. med dåligt resultat^^...

7."In a world filled with despair, we must still dare to dream.

And in a world filled with distrust, we must still dare to believe" tror jag:P..

8.att han ska leva♥ :)..kanske träffa hans nära:).. en autograf^^ Att det ska öppnas ett Michael Jackson museeum:P.. Istället för att sprida hans ägodelar över hela jorde till olika fans..:P.. de borde finnas på samma ställe för hela världen att beskåda:).

julia | Datum: 2009-12-21 Tid: 14:24:59

* jajamänsan, jag kan moonwalka. övat och övat.

* will you be there, den är mäktig och den berör, jag gillar också elizabeth i love you. fantastiskt vacker låt!

* nästan alla

* michael är världensbästa dansare,allt han gör är bra!moonwalk bakåt och åt sidan, moonwalk åt alla möjliga håll!

* jag har alltid gillat michael, genom mina föräldrar. det går i släkten;-)

*jag skulle bli den lyckligaste! skina upp och be om autograf och en kram.

*every day create your history.

* bara att se honom skulle få mig att le för resten av livet!jag skulle vilja bo med honom i neverland,nverland i himmelen? håller tummarna att jag hamnar där tillslut tilsammans med honom.

love you michael

Anonym | Datum: 2009-12-21 Tid: 16:22:11

Kan du moonwalka?

Ja, det kan jag. Dock inte lika bra som mannen själv!



Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför? Oj, detta var svårt.. men Smooth Criminal är ju så jälkla bra.



Vilka album av Michael äger du?

Off the wall, Thriller, Bad, Dangerous, Invincible och This is it.



Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst? Förmodligen Moonwalken, den är sjukt mäktig.



Hur började du gilla Michael?

Jag växte upp med hans musik, så det var på den vägen..



Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Jag hade nog dött. nej, men nästan.



Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

”Before I would hurt a child, I would slit my wrists.”



Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Det är såklart att se honom på scen under sin bästa tid och få lära känna honom som person och inte bara det media skriver om honom.

Karolina | Datum: 2009-12-21 Tid: 16:35:36

♥ Kan du moonwalka?

Nej, har försökt men det brukar inte gå så bra :P

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Det finns så många som är bra, kan inte välja en.

♥ Vilka album av Michael äger du?

Alla utan HIStory - past, present and future.

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Alla, speciellt Billie Jean dansen!

♥ Hur började du gilla Michael?

Kommer faktiskt inte riktigt ihåg, har gillat honom sen jag bara var några år gammal.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Jag skulle nog bara bli helt chockad och stå och stirra och tänka att jag säkert bara drömmer.

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

"Before you judge me, try hard to love me, look within your heart then ask: Have you seen my childhood?"

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Att träffa honom och få spendera en hel dag med honom.

MJforever<3 | Datum: 2009-12-21 Tid: 17:05:14

♥ Kan du moonwalka?

Ja! =)

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Alla! Helt omöjligt att bara välja en låt

♥ Vilka album av Michael äger du?

Alla hans album!

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

sorry men omöjligt att bara välja ut ett när han dansar så bra. Alla säger jag igen

♥ Hur började du gilla Michael?

När jag var 2 år gammal och hörde hans låtar spelas i huset 24/7

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Dö?

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

I know who i am inside and outside and i know what i want to do and i will always go with my dreams.<3

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Det var att få träffa honom=(

Men nu är det att åka till Neverland och gary indiana, och se hans stjärna.



Love u Mike<3

tuba | Datum: 2009-12-21 Tid: 18:53:04

hej , sött att du har en hel blogg om honom. älkar honom också, allt bra med dig annars? :)

matilda | Datum: 2009-12-22 Tid: 01:06:23

♥ Kan du moonwalka?

Svar: Ja, men ingen slår MJ!;)

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Svar. Jag har alltid gillar Man in The Mirror. Den är så ärlig och sann.

♥ Vilka album av Michael äger du?

Svar: Off the wall, Thriller, Bad, Dangerous,HIStory; Past, Present and Future, Invincible, The Essential Michael Jackson:) jag tror det är alla....

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Svar: Den när han går och snuddar med hälvarna i marken. Den är så enkel, men så himla cool.

♥ Hur började du gilla Michael?

Svar: Jag har växat upp med hans musik sen jag var liten, men det började med att en kompis sov över hos mig för 4 år sen oh så visade jag en massor videos med MJ. Och ¨då insåg jag hur bra han var, och så började allt.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Svar: Jag skulle får panik först, men försöka samla ihop mig och gå fram och snacka kort (om han har tid) och säga kort hur mkt han har inspererat mig under alla år, och hur duktig han är osv.:P

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

Svar: "If you wanna make the world a better place take a look at yourself and then make a change."

Fast min favorit är: "Smile".

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Svar: Den är svår... Ja, att få se honom live. Men att han lever och mår bra, både psykiskt och fysikst...



RIP, MJ!<3

Anonym | Datum: 2009-12-22 Tid: 12:34:37

♥ Kan du moonwalka? Ja;)

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför? Who is it, för den e så jävla bra så jag svimmar!

♥ Vilka album av Michael äger du? Off The Wall, Thriller, Bad, Dangerous, History, Blood On The Dancefloor, Invincible, This Is It. Av The Jacksons: The Jacksons, Goin Places, Destiny, Triumph, Victory, och en samlingscd av J5 ;)

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Vet inte faktiskt ;)

♥ Hur började du gilla Michael?

Min syster gillade honom.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan? INGEn aning!

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket? Han har sagt massa bra saker, men jag har inget favorit :)

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område? Se honom live (under alla eror), och att han lever och mår bra. Att han aldrig hade blivit anklagad för att vara en pedofil.

Sussie | Datum: 2009-12-22 Tid: 20:31:31

♥ Kan du moonwalka?

Nej, men jag försöker!

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

Oj, att välja bara en låt är omöjligt, det beror på vilket humör jag är på själv...men jag ÄLSKAR de lite "tyngre" låtarna som "Blood on the dancefloor", "Morphine", "Dangerous", "Money", "D.S" och "They dont care about us"...tyngre bas och ärliga och "arga" texter och att jag inte kan sitta stilla när jag lyssnar på låtarna...Ok, lugnare då? "Stranger in Moscow" för en medryckande melodi, texten och Michaels röst som stegras på slutet...Och "The lady in my Life" som är sexig, romantisk och Michaels röst med sina känslor och svängningar får mej att gråta och gåshud!!!!

♥ Vilka album av Michael äger du?

Jag har alla album

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

Min absoluta favorit är dansen till låten "Dangerous" från MTV Music video awards performance 1995. Hot, hot!!!!Óch koreografin till Beat it, Bad och Thriller.

♥ Hur började du gilla Michael?

Oj, det vet jag inte ens om jag kommer ihåg. Jag är 42 år nu och jag har liksom växt upp med Jackson 5 och gillat dom. Men som alla vet så kom 1979 "Off the Wall" och då var det kört. Jag hörde "Dont stop til you get enough" på radion och fick skivan på LP ( inte fanns det CD då...) av mina föräldrar. Så om jag räknar år ( cirka 30 år räknat från "Off the Wall"..fasen vad gammal jag är :) )så blir det en del år som Michael har varit en stor del av mitt liv.Min syn på Michael har ändrats genom åren. När jag var cirka 15 år kom då Thriller och jag hade nog en tonårs"crush"....nu när jag har en hel del livserfarenhet och lärt mej den hårda vägen hur det känns att bli utnyttjad, sviken och hur det är att råka ut för fördomar har jag en helt annan förståelse för Michael och främst hans texter. Jag är själv godtrogen, känslig och jag har själv varit utsatt för misshandel. Så den rädslan som Michael pratar om i bland annat sin intervju med Orpah vet jag hur det känns och man måste ha varit med om det själv för att förstå. Man blir aldrig kvitt rädslan och de sista tjugo åren har Michaels texter många gånger räddat mej från att ge upp och jag har använt hans musik och människosyn för att överleva själv. Michael var en otroligt stark människa med en inre otrolig styrka som få förstår. Att resa sej ur askan efter att blivit misshandlad och bara att bli anklagad för något man inte gjort och ändå fortsätta med sin musik...Jag vet själv att jag är stark inombords då jag klarade av att gå ur ett destruktivt förhållande. Mitt liv har ändrats genom alla år Michael har funnits men det har även hans liv gjort. När "Dangerous" kom var jag mitt i ett helvete och när "History" kom var jag ur. Därför är de 2 skivorna mina favoriter...Dangerous är tyngre med mer bas/gitarr ( efter jag fått stryk låste jag in mej och lyssnade på Dangerous för att hämta krafter och fokusera på annat ) och Historys arga texter och uppgörelse med det förflutna var där jag var i mitt liv. Jag skulle själv göra upp med mitt förflutna.

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

Jag kan inte svara på den frågan. Jag hoppas jag får träffa honom när jag går vidare och då kommer jag framförallt att tacka honom för att han var min skyddsängel här på jorden.

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

"Before you judge me, try hard to love me, look within your heart. Then ask, have you seen my childhood" och "If you enter this world knowing you are loved and you leave this world knowing the same, then everything that happens in between can be delt with". Här är några rader från en av mina böcker om Michael..."Tryck på play, Se rytmen, Smaka på texterna, Känn kärleken"!

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

Jag jobbar på att starta en lokal förening. Jag kan inte påstå att jag har någon dröm ( även om jag drömmer mycket OM Michael ) men jag hoppas att alla som utnyttjat, nervärderat, gjort narr av Michael skäms och framförallt press, media, läkare och de skyldiga till 1993 0ch 2003. Det är isåfall min dröm. Må de skyldiga få ett straff!



Sabina | Datum: 2009-12-23 Tid: 02:53:25

♥ Kan du moonwalka?

- Ja =) Men dagen då jag gör det lika bra som Mike är dagen då det växer mobiltelefoner på träd.

♥ Vilken är din favoritlåt av Michael? Och varför?

- "Will you be there". Därför att texten är underbar, och jag tror att den har betytt mycket för Michael. Det är en stark låt med ett budskap.

♥ Vilka album av Michael äger du?

- Saknar nog något från hans solotid som barn, annars har jag nog i stort sett alla, dock inte ALLA greatest hits osv. ;D

♥ Vilket "dancemove" av Michael gillar du bäst?

- Oj, hmm... svårt att välja. Men just nu är det nog dansen i "This is it"-filmen då Michael visar några dansare framför en green screen.

♥ Hur började du gilla Michael?

- Jag letade bland min mammas skivor när jag hade tråkigt och hittade en skiva med Michael =)

♥ Hur skulle du reagera om du faktiskt såg Michael på riktigt, till exempel på stan?

- Jag skulle nog börja hyperventilera och gå fram till honom på skakiga ben. Hade nog svimmat, men det hade jag verkligen inte velat :(

♥ Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?

- Han har sagt så mycket bra. Men just nu är det nog "It's all for love, L.O.V.E" <3

♥ Vad är din största dröm inom Michael Jackson-område?

- Att alla människor i världen skulle förstå vad Michael var för person. Att alla skulle ge honom en chans. Att människor inte skulle vara så snabba med att dömma honom och att de inser vad Michael ville nå ut med.

JOSEFIN | Datum: 2009-12-28 Tid: 23:23:37





1. ja, jag kan moonwalka, dans har jag hållit på med hela mitt liv så, det var bara att träna , fast INGEN gör det bättre än han själv!

2. beat it helt klart!

den är grym. sen cry, heal the world, we are the world, man in the morror & resten av låtarna med det budskapet. att förändra världen.

3. jag har this is it och classics

4. när han gör sina slidar, everything!

5. han är magiskt, först lyssnade jag på hans låtar, sen hörde man allt dumt prat om honom. jag var tvungen att kolla upp det. jag insåg att det inte var sant. hur ledsen och ensam han var, hur mycket pengar han har lagt ner för att hjälpa. hur bra han är , som person också! nu är det bara han, han , han och han man tittar och lyssnar på.

6. jag skulle sprungit fram till honom direkt. börja gråta, aldrig släppa taget, liksom :

but, but... i thought... you were...

7. att han lever. få se honom må bra, se han skratta igen.... tills vidare, åka till USA och stå på hans stjärna, Neverland, Gary...



35 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-12-20 | Klockan: 15:46:33 | Kategori: Allmänt/Bloggen


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: