WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

SKICKA HÄLSNINGAR!


Jag kollade på ett uppträdande från HIStory-turnéen och kom plötsligt på en grej jag vill göra här på bloggen. Jag vill att ni, alla läsare, ska skriva hälsningar i kommentarerna. Och sedan publicerar jag alla era hälsningar i ett nytt inlägg! Skriv gärna hur och när Du började lyssna på honom och vad han betyder för Dig. Och du kan också till exempel berätta vilket ditt favorit-citat är, vilket ditt första minne är av Kungen av Pop, om du någon gång har sett honom i verkligheten, om du någon gång har drömt om honom, vilka grejer om honom du har, vilken låt du skulle vilja han skulle sjunga för dig, vilket ditt favorituppträdande är. Ja, det kan vara vad som helst! :D Skriv gärna mycket, mycket, mycket!

mjjfan | Datum: 2009-12-09 Tid: 18:16:37

För mig var/är Michael mer än en artist.

Han var en idol, en hjälte och min bästa vän.

Han var alltid där för mig, när jag var ledsen så kunde jag lyssna på hans musik och må bättre, när jag var glad så kunde jag lyssna på hans musik och må ännu bättre. Han var mitt allt, och det är han fortfarande.

Han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och när han lämnade oss var det som att en del av mig försvann med honom. Mitt liv kommer alltid bli detsamma, men jag gör mitt bästa för att bevara hans minne och fortsätta sprida hans budskap och berätta vilken underbar person han var.



Jag har alltid älskar Michael Jackson, och det är inte för hans musik. Det första som jag gillade var hur han var som person. Jag har lyssnat på hans musik hela livet och min största dröm var att få träffa honom.

Fastän han inte lever på jorden så vet jag att han finns med mig och är med mig varje steg jag tar. Jag känner hans närvaro.



Han var en ängel här på jorden, och änglar ska bo i himmelen, därför tog Gud honom ifrån oss till en bättre plats.



När tiden är inne så kommer jag till dig Mike.

Vi ses då

MJ forever<333

daniella | Datum: 2009-12-09 Tid: 18:24:08

mina föräldrar sa att redan som liten dansjag bara och sjöng till MJ inget annat... och den första låten jag lyssna med honom tror jag var beat it. och nu i dansen håller vi på att dansa till hans låt SMOOTH CRIMINAL och vi ska börja med BEAT IT snart :D



han betyder mycket för mig, och han har verkligen inspirerat mig,en riktig idol helt enkelt, han var alltid originell och körde alltid sin egna stil, det var det jag gillade med honom för sån är jag <3



jag har aldrig sett honom i verkligen men jag drömde om honom en gång, det var efter att han gick bort drömde jag om honom och då drömde jag att han återuppstod och att han höll min hand och det var vi mot världen. när jag vakna börja jag gråta :'/



jag älskar honom <3



king of pop MJ love u'!

julia | Datum: 2009-12-09 Tid: 18:26:04

För mig är historien och min egen åsikt om michael obeskrivlig och kortfattad! Jag tänker på honom och lyssnar på honom varje dag,jag blir galen jag tycker själv att det är nästan lite läskigt! Han är som en drog för mig, jag är beroende! Jag saknar honom obeskrivligt mycket! Båda mina föräldrar har sett han i verkligheten, själv så hann jag inte med det! Jag skulle kunna göra vad som helst nästa för att bara få en varm kram av honom! Jag hoppas gudarna tar väl hand om dig michael! GOD BLESS YOU, AND WE ALL LOVE YOU!

KingOfPopMJ | Datum: 2009-12-09 Tid: 18:43:16

Sv: haha jaa ja vet :D

carrrro | Datum: 2009-12-09 Tid: 18:59:10

if you wanna make the world

a better place

take a look at yourself,

and then make a change!

en favorit i alla lägen

ida :) | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:03:26

sv: okej :) vad gör du nu då ?

CLIP | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:04:48

De personerna som ligger allra närmast mitt hjärta är personer som jag inte kan beskriva. Det är totalt omöjligt att beskriva Michael med ord. Det finns inga ord som är kraftfulla nog. Jag kan inte säga det jag vill säga.

Michael är en stor förebild för mig, och jag önskar att jag en dag blir som han. Det är min dröm.

Jag älskar hans musik, all hans musik, men det jag älskar allra mest med personen Michael Jackson, är hans underbara personlighet och hans rena, vackra hjärta. Hans stora önskan att förena hela världen i en enda stor kram.

Det är en del av mig som saknas, en del som jag vet att jag aldrig kommer att få tillbaka, och det gör ont. Att veta det.

Jag har fortfarande inte insett att han aldrig kommer att komma tillbaka, trots att ett halvår har gått. Jag kan säga det, skriva det, men jag tror inte själv på det, även om jag innerst inne vet att det är så. Jag kan bara inte förmå mig att inse det. Jag vill inte inse.

Jag kan inte läsa Michaels namn utan att det känns som att jag får en kniv stucken genom hjärtat. Om jag läser hans namn i en bok, låt oss säga i skolan, så sitter jag kvar och tittar på namnet väldigt länge. När jag sedan vänder sida, måste jag gå tillbaka och titta på hans namn. När jag ser hans bild i tidningen rycker jag till. Det låter så otroligt överdrivet, men det är sanningen.

Det finns ord jag inte kan höra utan att höra Michaels röst. Som orden "children" eller "humble". Om jag läser de orden så hör jag dem med Michaels röst. Som om han säger det.



Jag kommer aldrig att kunna säga hejdå. Det är omöjligt att säga hejdå till någon som Michael. I den här exakta minuten, när jag skriver detta, lyssnar jag på Michaels musik och jag vet att nästa låt är hans och efter det, och efter det. Tittar jag upp mot väggen framför mig, ser jag hans ansikte. Tittar jag åt sidan ser jag hans skivor staplade i en hög på varandra. Tittar jag åt andra sidan ser jag "Moonwalk". Han finns överallt. Ett livsverk. Det går inte att säga hejdå.



Jag kan inte titta på hans minnesstund utan att vara totalt övertygad om att han kommer att resa sig ur kistan. Jag sitter och väntar. "Vilken sekund som helst nu. Vilken sekund som helst". Och jag blir lika besviken varje gång. Jag kan inte sluta hoppas. Hoppas att min dröm en dag kommer att bli sann. Att han en dag kommer tillbaka.



I´ll miss you til´ the day I die. Til´ the day I´ll see your beautiful face again. But until that day come I´m gonna live my life to the fullest, the way I know you would have wanted me to.



Never can say goodbye. It´s all for love, L O V E. Michael, jag älskar dig.



Anonym | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:13:15

michael, du har förändrat mitt liv. innan jag "fann" dig levde jag i ständig oro. jag varr rädd att jag skulle mista någon nära vän, rädd att min framtid inte skulle bli som jag ville, rädd att det inte fanns något hopp för världen. men sedan kom du och lyfte upp mig, jag var så lycklig. dock fanns en tung sten i mitt bröst, och den finns kvar än idag. jag är så ledsen för din skull, för allt du fått stå ut med. du är det godaste människan. du skapar underbar musik. jdu dansar som en gud. jag älskar dig. vi älskar dig. världen behöver fler som dig.

CLIP | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:16:55

Åh herregud vad mycket jag skrev, haha. Kändes som mycket mindre;)

CLIP | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:18:33

Det är jättekul att läsa vad alla andra har skrivit ju, hehe:)

LEILA | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:18:55

Jag har hört Michaels musik sendan jag var jätte liten men aldrig riktigt vetat vem det var som spelat dem bra låtarna! Men när han dog, då väcktes mitt intresse för honom! Jag älskar honom och jag kommer aldrig kunna beskriva hur mkt! En av dem sorgligaste sakerna i mitt liv var när det var minnes cermonin! Jag grinade så HIMLA mkt! Ingen kommer någonsin förstå när jag kollade på TV:n och insåg att min nyblivna IDOL var borta! Oho, ingen förstår! Jag saknar honom verkligen och jag kan inte beskriva med ord allt jag känner för ibland när jag kollar på interviuverna som jag kollat på om och om igen blir jag tom! Jag e besatt i han och hans musik! Någon gång när jag kommer till himlen ska jag hälsa på honom! Visa min uppskattning över allt han gjort!

I love you MJ and I will always do! You are in my hurt and in my soul, and I will NEVER forget you!

ida :) | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:29:30

sv: okej :) jag svarar på kommentarer :)

anna ♥ | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:39:31

michael. I love you. du kan alltid ta mig bort när jag är ledsen, och du får mig verkligen att känna mig bra, speciel på något sätt.. du finns alltid i mitt hjärta.. ibland kan jag börja gråta när jag kollar på bilder.. men du finns alltid runt omkring mig och det känns som om du hör mig. du betyder så mycket för mig och mitt liv, du är min vägledare, du hjälper mig att välja rätt. alltid kommer du att finnas i mig, alltid. du är den som alltid finns där att vända sig till. You are my life, and you make me speechless. With L O V E//Anna

emelie björklund | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:54:25

mitt första minne av han är tyvär när han anklagades för att vara pedofil... vilket jag inte tror på eftersom han vill alla barns bästa!

Hanna: MJ fan | Datum: 2009-12-09 Tid: 19:55:46

jag började lyssna på MJ efter att han dog, så att mitt första minne av honom va när jag hörde på radion hemma hos farmor och farfar Att "Michael Jackson är död" Jag tror att redan då så ville jag veta vem han va, vad han gjorde och varför det va som om någon slog mig i magen när jag hörde att han var död på radion.

så när jag kom hen från farmor och farfar kände jag hur man blev mer och mer besat av att lyssna på musiken. Jag lyssnade inte på radion under hela sommaren. Det var bara MichaeL Jackson Thriller, Michael jackson Childhood, Michael Jackson Rock whit you, ja ni förstår. Och efter ett tag så började tårar komma när man hörde han namn. Det blev smärtsammt och otroligt jobbigt.

Det var då som jag bekräftade mig själv som ett fan.

Sen när skolan väl började så insåg jag hur otroligt mycket om honom jag visste. som ingen annan visst någonting om vitoligo. Dom visste inte ens om låten Childhood.

det var bara så själv kart för mig stt tex veta låtarna på albumen innan man rns fått albumet. För dom var det självklart att veta att han hade dött.



MJJMUSIC | Datum: 2009-12-09 Tid: 20:07:45

Sen jag var liten har jag mest fått höra dåliga saker om honom. Men jag har alltid älskar "The way you make me feel", "Beat it" och "Will you be there", men jag hade aldrig riktigt frågat vem det var eftersom min familj lyssnar mest på hårdrock och annan musik inom rockkategorin. När Michael Jackson dog så började jag lyssna på honom, jag visste att vi hade en skiva med honom så jag letade upp den och satte på den. Jag var fast direkt. Eftersom jag inte lyssnade på honom innan kan jag inte påstå att jag saknar honom. Men självklart vill jag att han ska komma tillbaka för popkulturen och alla hans fans såklart ! Om han skulle fått göra en sista konsert så skulle den förmodligen sändas på tv och jag tror verkligen att jag skulle fastna om jag fått se den.

Just nu betyder MJ väldigt mycket för mig. Det går inte en dag utan att jag lyssnar på honom eller ser bilder på honom. Som jag sa förut kan jag inte påstå att jag saknar honom eller att jag förlorat en del av mig själv. Men jag VET att världen förlorat den största av dom största.

Om jag MJ skulle sjunga en låt för mig skulle jag vilja att han sjöng "Rock with you" den låten är underbar och en av mina absoluta favoriter.

Sen han dog är mitt rum fullt av MJ prylar, 2 st affischer (stora), Thriller vinylskivan som jag satt upp på våggen, alla hans skivor förutom blood on the dancefloor. sedan har jag Michael Jackson ultimate collection med en massa konserter, dokumentärer m.m Hur bra som helst !

Jag älskar det han vill få fram genom låten "Childhood" och börjar gråta när jag hör den. Men jag verkligen älskar när han pratar i slutet av "Will you be there" alla hans ord betyder så mycket.



Michael Jackson Vila i frid.

1958 - Förevigt

Vi älskar dig och kommer aldrig att glömma dig.

Anonym | Datum: 2009-12-09 Tid: 20:08:50

Jag glömde skriva att MJ är en idol för mig och jag ser extremt mycket upp till honom ! På alla sätt. Dels som artist men även glädjen han alltid hade med sig.



Tack. <3

Giggi. 19 år. | Datum: 2009-12-09 Tid: 20:20:53

Jag började lyssna på Michael genom mina föräldrar (som många andra) så han har funnit där sedan sen barnsben.

Michael för mig har alltid varit en förebild. Precis som mig ville han hjälpa människor i nöd vilket han också gjorde. Mer omtänksam får man leta efter. Hans musik hade en mening. En ordentlig mening.

Visst har jag också som många älskat och älskar Michael mer än ord kan beskriva, men jag har framför allt trott på honom. Jag minns när jag var 14 (skulle fylla 15) och kanal 5 visade "rättegångarna" på TV. Jag satt alltid framför TVn och bara grät, för jag visste att alla anklagelser var falska. Allt skit snack pressen sagt, jag vet att det varit rent skit.



Jag hann aldrig uppleva Michael live. Då jag tog studenten i år fick jag som Studentpresent en check som skulle vara tänkt till London, men nu hann det aldrig bli så, tyvärr.



Jag trodde såklart att det var ett skämt när jag natten till fredag fick höra om händelsen. Min mobil har nog aldrig fått så många samtal eller sms som den natten. Jag trodde inte på det men insåg snart att det var sant. Självklart kändes det som en liten bit av mitt hjärta försvann och tårarna bara rann, men när jag såg minnesstunden och Marlon höll sitt tal i slutet så insåg jag hur rätt han hade. "How much pain can one take? Maybe now Michael they'll leave you alone"

Det går inte en dag utan att jag saknar honom och än kan jag falla ihop i gråt men jag vet att han vakar över oss där uppe och sin familj. Och att hade han varit kvar hade han inte velat att jag eller någon annan skulle gråta över hans bortgång utan bara ta vara på livet och tacka Gud för allt vi har här i livet.

Han var en ängel sänd hit till oss, han gjorde allt han kunde och nu är det upp till oss att fortsätta sprida hans budskap. All you need is love. Vi måste lära oss ta vara på varandra innan det är försent.

Jag tackar Michael varje dag för det fina han gett och lärt mig. För mig kommer du aldrig vara borta.



Michael, I miss you so much and Im prayin' everyday for your family and remember, You are never alone.

carrrro | Datum: 2009-12-09 Tid: 21:18:10

sv:härligt:)

Michael lover<3333333333 | Datum: 2009-12-09 Tid: 21:31:13

Michael betyder så otroligt mycket för mig, så mkt att det int går att beskriva med ord, int med någonting faktisk , det är helt omöjligt!



Jag började intressera mig för Michael efter han dog, och det är jag så otroligt arg för! Jag har ju gått miste óm så mkt känns det som!



Jag har ju hört hans låtar förut såklart men inte riktigt kunna placera dom, du vet(?), och jag har liksom aldrig innan fått grepp om hur han ser ut.



Jag skulle så gärna ha velat ''upptäcka'' honom innan han dog , men när jag tänker efter så tror jag inte att jag hade sett honom ur samma perspektiv om jag hade börjat gilla honom för 2-3 år sen, för det känns så länge sen och jag tror nog att jag hade varit för omogen då...



Jag har aldrig varit en som blir ''beroende'' av t.e.x kändisar, så där så man sätter upp afficher på dem och vet allt om dem.



Så Mj är den första '' kändisen'' Jag blir så här fäst vid och det betyder ju att han betyder något specielt för mig.<33

---------



Michael saker jag har hemma:

* number one's

*number one's med musik videor

*bad skivan.



Det är int så mkt men jag ska sammla på mig ännu mer år 2010.<3

-------------



Michael betyder så himmla mkt för mig.

Han är min idol, fast att säga det är för lite , han är mer som en slags gud, ett underbart fenomen på något sätt.

Mina kompisar och familj vet att jag gillar Mj , men dom vet int hur mkt, int ens nära.



Jag vill berätta hur mkt jag älskar honom , men det känns som om det lixom, skulle förstöra ''stämningen'' om man nu ska kalla det så.



Jag har drömt om honom många gånger, och senast var i natt , fast då drömmde jag bara att jag sjöng hans sånger.

¨



Älskar dig Michael, så himmla , himmla mkt!<3



You're always in my heart.<3



Michael lover<33333333 | Datum: 2009-12-09 Tid: 21:31:46

Michael betyder så otroligt mycket för mig, så mkt att det int går att beskriva med ord, int med någonting faktisk , det är helt omöjligt!



Jag började intressera mig för Michael efter han dog, och det är jag så otroligt arg för! Jag har ju gått miste óm så mkt känns det som!



Jag har ju hört hans låtar förut såklart men inte riktigt kunna placera dom, du vet(?), och jag har liksom aldrig innan fått grepp om hur han ser ut.



Jag skulle så gärna ha velat ''upptäcka'' honom innan han dog , men när jag tänker efter så tror jag inte att jag hade sett honom ur samma perspektiv om jag hade börjat gilla honom för 2-3 år sen, för det känns så länge sen och jag tror nog att jag hade varit för omogen då...



Jag har aldrig varit en som blir ''beroende'' av t.e.x kändisar, så där så man sätter upp afficher på dem och vet allt om dem.



Så Mj är den första '' kändisen'' Jag blir så här fäst vid och det betyder ju att han betyder något specielt för mig.<33

---------



Michael saker jag har hemma:

* number one's

*number one's med musik videor

*bad skivan.



Det är int så mkt men jag ska sammla på mig ännu mer år 2010.<3

-------------



Michael betyder så himmla mkt för mig.

Han är min idol, fast att säga det är för lite , han är mer som en slags gud, ett underbart fenomen på något sätt.

Mina kompisar och familj vet att jag gillar Mj , men dom vet int hur mkt, int ens nära.



Jag vill berätta hur mkt jag älskar honom , men det känns som om det lixom, skulle förstöra ''stämningen'' om man nu ska kalla det så.



Jag har drömt om honom många gånger, och senast var i natt , fast då drömmde jag bara att jag sjöng hans sånger.

¨



Älskar dig Michael, så himmla , himmla mkt!<3



You're always in my heart.<3



Michael lover<33333333 | Datum: 2009-12-09 Tid: 21:35:59

Michael betyder så otroligt mycket för mig, så mkt att det int går att beskriva med ord, int med någonting faktisk , det är helt omöjligt!



Jag började intressera mig för Michael efter han dog, och det är jag så otroligt arg för! Jag har ju gått miste óm så mkt känns det som!



Jag har ju hört hans låtar förut såklart men inte riktigt kunna placera dom, du vet(?), och jag har liksom aldrig innan fått grepp om hur han ser ut.



Jag skulle så gärna ha velat ''upptäcka'' honom innan han dog , men när jag tänker efter så tror jag inte att jag hade sett honom ur samma perspektiv om jag hade börjat gilla honom för 2-3 år sen, för det känns så länge sen och jag tror nog att jag hade varit för omogen då...



Jag har aldrig varit en som blir ''beroende'' av t.e.x kändisar, så där så man sätter upp afficher på dem och vet allt om dem.



Så Mj är den första '' kändisen'' Jag blir så här fäst vid och det betyder ju att han betyder något specielt för mig.<33

---------



Michael saker jag har hemma:

* number one's

*number one's med musik videor

*bad skivan.



Det är int så mkt men jag ska sammla på mig ännu mer år 2010.<3

-------------



Michael betyder så himmla mkt för mig.

Han är min idol, fast att säga det är för lite , han är mer som en slags gud, ett underbart fenomen på något sätt.

Mina kompisar och familj vet att jag gillar Mj , men dom vet int hur mkt, int ens nära.



Jag vill berätta hur mkt jag älskar honom , men det känns som om det lixom, skulle förstöra ''stämningen'' om man nu ska kalla det så.



Jag har drömt om honom många gånger, och senast var i natt , fast då drömmde jag bara att jag sjöng hans sånger.

¨



Älskar dig Michael, så himmla , himmla mkt!<3



You're always in my heart.<3

jenny | Datum: 2009-12-09 Tid: 22:25:16

Jag började väl lyssna på MJ när jag var 7 år gammal.. favorit låt är They don't care about us.. det intressanta är när man vet vilka han menar med "they" ;)

Madde | Datum: 2009-12-09 Tid: 22:38:17

Vad roligt med en minnes blogg. We miss u MJ :)

Annna | Datum: 2009-12-09 Tid: 23:22:41

Åh herregud, vart ska jag börja? Hur kan man ens beskriva Michael Jackson? Vilka ord jag än skulle använda så skulle de inte kunna beskriva hans otroligt stora hjärta och talang.

Det går inte en dag utan att jag lyssnar på hans musik och bara drömmer mig tillbaka till 80-talet och önskar att jag fick vara med om det. Det går inte en dag utan att jag tänker på vilken otroligt godhjärtad person han var och hur många personer som har honom att tacka för sina liv. Jag är en av dem. Jag finner en trygghet i hans röst som inte är av denna värld. Så fort jag hör den, så vet jag att allt kommer bli bra. På något sätt.

Jag älskar alla hans låtar, men favoriterna är You are not alone, Smile och Will you be there. När jag hör dem känns det som att han sjunger direkt till mig och jag vet att han är med mig i mina svåra stunder.

Ett av mina favorit citat är från just you are not alone : " You are not alone, I am here with you, though you're fare away, I am here to stay. You are not alone"

Jag kommer sakna honom resten av mitt liv, men jag tänker fortsätta leva för att göra honom stolt. Som någon skrev tidigare, Änglar bor i himlen, så Michael var en dag tvungen att åka hem. But we had him! It's al for love, L-O-V-E ! Love you forever Michael <3

Hanna | Datum: 2009-12-09 Tid: 23:57:10

Första gången jag hörde någon låt från honom var när jag spelade Guitar Hero och spelade Beat It, men då tänkte jag inte så mycket på att det var Michael Jackson som sjöng... Men sen såg jag videon till Earth Song och jag tänkte: "Han var ju bra!" och så sprang jag upp till datorn och såg videon på Youtube en gång till.



Michael betyder jättemycket, han är min absolut största idol, ingen kan någonsin mäta sig med honom, han hade ett gott hjärta och en len röst...



Jag har drömt om honom 2 ggr, ena gången drömde jag att han inte alls var död, utan levde och gömde sig i mitt hus, tillsammans med någon som var ganska lik hans pappa, men det var inte han... Och så minns jag att Michael kunde svenska i den drömmen, eller helt plötsligt började han prata svenska, och jag tänkte: Det här ska jag spela in på mobilen, när han pratar svenska! Men jag hittade inte Spela In Ljud i hela mobilen. Sen tänkte jag: "Det här är en dröm. Jag försöker öppna ögonen så vaknar jag." Och då vaknade jag ju.

Andra drömmen var att han helt plötsligt gick in i en affär. Alla började skrika, och ropa: "I love you!" och sådär. Och såklart en massa kamerablixtar.



Michaels röst ger mig tårar i ögonen, för han pratar så fint... sjunger så fint... dansar bäst i hela världen...

Jag gråter alltid när jag hör låtar som Heal The World och Childhood.



Jag kommer aldrig glömma dig, Michael.

Aldrig.

R.I.P

JENNY | Datum: 2009-12-10 Tid: 07:23:24

R.I.P

Anonym | Datum: 2009-12-10 Tid: 10:36:57

MJ är den bästa av de bästa, jag skulle aldrig någonsin tänka mig någon bättre person..



kan jag skriva senare `?

Sabina | Datum: 2009-12-10 Tid: 10:39:11

Michael har varit mitt allt sedan jag var ca. 8 år, alltså i halva mitt liv. Att säga att han är en "idol" känns så fel, för han betyder så mycket mer än så. Han har funnits där utan att han vetat om det, med sin musik och bara genom att vara sig själv. Jag började lyssna på honom när jag var runt 8 som sagt, och det var när jag rotade igenom min mammas skivor som jag hittade albumet "Dangerous". Jag började lyssna, och jag var fast. Jag har aldrig sett honom live, men skulle egentligen gjort det i sommras den 24 juli. Jag och min kompis åkte till London iallafall och besökte o2-arena. Min favoritlåt är "Will you be there". Michael kommer alltid finnas med oss i våra hjärtan <3

Sandra | Datum: 2009-12-10 Tid: 13:46:28

Kan bara nicka och hålla med då jag sitter och läser igenom alla kommentarer som har skrivits här. Ord kan inte beskriva hur mkt Michael faktiskt betyder för oss alla. Han var en förebild, en idol, en underbar far... Listan kan göras lång. Jag har lyssnat på Michael i princip hela mitt liv, sen jag var 3 år gammal. Idag är jag 16 år, och jag är fortfarande lika fäst vid Michael Jackson som för 13 år sen. Och den jag har att tacka är min egen far, som förövrigt dog samma år som han berättade om Michael Jackson för mig.. Just drf jag tog Michaels död riktigt hårt. Det finns inte en enda artist jag har såna här känslor för. Hans musik trollbinder mig varje gång jag lyssnar på hans låtar, hans mjuka, men samtidigt vackra röst.. En härlig kombination. Det finns ingen, och då menar jag verkligen ingen som kan ta Michaels plats. Han är kungen av pop, utan honom så skulle ingen kunna försörja sig på dansen, att ens kunna kalla det för yrke. För att inte tala om sången..

För att göra en lång historia kort; Michael Betyder allting för mig, likaså min far. Det är dom jag lever för, och det är dom som får mig att stiga upp på morgongen och ta mig igenom alla svåra tider.

Skulle jag skriva upp alla mina känslor, och alla mina tankar så skulle det ta flera veckor.

Tack för att jag fick skriva av mig litegrann, kram!

sara - Mamma till Nova | Datum: 2009-12-10 Tid: 14:00:38

Snygg header.

Michael lover<33333333 | Datum: 2009-12-10 Tid: 16:24:28

oops, blev något fel så min hälsning kom visst 3 gånger.XD

ida :) | Datum: 2009-12-10 Tid: 17:16:22

allt bra? :)

jenny | Datum: 2009-12-10 Tid: 18:18:57

sv. Politiker, media, rasister.. Michael blev anklagad för en massa saker och blev illa behandlad trots att han var så god så det är väl de han menar med they.. men finns olika tolkningar som jag hittade på nätet:). Synd att världen förlora en så fin och omtänksam artist!

matilda | Datum: 2009-12-10 Tid: 21:43:38

För mig är Michael så mycket mer än en artist. Han är min stora idol och det kommer han alltid att vara.Han har berört mig på så otroligt många sätt, med sin musik, med hur han var som peron, med allt han gjorde för världen och så mycket mer. Han ville verkligen att världen skulle bli en bättre plats och gjorde allt han kunde för att göra världen bättre. Före Michel dog så var han en jätte bra artist i mina ögon men inte så mycket mer, ingen i min närhet har lyssnat på honom så jag har som aldrig riktigt fattat hur bra han var. Det är ju absolut inte så att jag blev ett "fan" av honom för att han dog utan jag visste bara ingen innan. Jag önskar att jag hade vetat mer om honom före hans död. Det har inte gått en dag sedan den 25 som jag inte har lyssnat på honom, man kan säga att jag är "michael beroende". Skulle typ inte klara mig en dag utan hans musik, den har verkligen hjälp mig genom de senaste månaderna.

De Michael saker jag har är , alla hans album förutom blood on the dance floor. Hans konsert från dangerous, monnwalker, tavla, klocka,4 t-shirts, moonwalk, dancing the dream, Lp- thriller och bad, kalender. Tror att det där var allt.

Jag har drömt om honom 2 gånger men jag minns bara en av dom. Vi var på gothia cup jag och en kompis och då var han där och vi pratade och han var jätte trevlig. Han såg ut som på thriler tiden.

Michaelbetyder väldigt mycker för mig och för så många andra, han var one of a cind och det kommer aldrig komma någon som honom igen. Han kommer föralltid att finnas i mitt hjärta.

Will you be there- I will be there

Frida | Datum: 2009-12-10 Tid: 22:27:07

Han var en sån fantastisk person..

Ett hjärta av guld. och satte alltid alla andra före sig själv:)

Han älskade alla sina fans, på riktigt:)

Han gjorde allt för att göra skillnad.

Han skrev de mest mest fantastiska låtarna.

Han är #1:)I allt..

Hur kan man undgå att älska ''the true king of pop rock and soul''? <3

R.I.P Du finns alltid i våra hjärtan..

arjana | Datum: 2009-12-11 Tid: 14:59:42

Jag kommer ihåg.. Sommaren 09 .. jag var nära Sarajevo.

Jag hörde genom sms att MJ har dött. Jag trodde inte det, asså det var overkligt. Jag trodde aldrig han var pedofil heller. Jag hade drömt om han i Bosnien också.

Jag har inte varit ett sånt fan som jag är nu för jag var så liten så jag visste inte någonting om vem han var. Så växte mitt intresse för Michael. Det går inte en dag utan hans musik och bilder. Och jag hatar folk som säger; Du är ett fake fan , bara för folk börjar gilla han efter han dött. WTF? Vi kunde ju inte rå för att han dog? Vi kunde inte lära oss när ingen lärde oss? Vad vill ni komma fram till?

MICHAEL I LOVE YOU.§

Ellinore | Datum: 2009-12-12 Tid: 00:33:46

Jag avgudar michael jackson!

jag har älskat och varit hans fans sen när jag va liten och Han betyder väldigt mycket för mig. jag skiter i vad andra säger om han , jag avgudar honom ändå för han är bäst. jag tyckte mycket synd om michael jackson när alla har anklagat att han va pedofil och att han va bög, det är verkligen inte sant! nu har han det bättre i himlen!

mitt favoritlåt av michael jackson är nästan allihopa. men om han hade sjungit för mig så skulle det nog kanske vara man in the mirror. jag har alltid drömt om att få träffa honom och allt. jag kommer aldrig att sluta älskar honom och han var mer än artist.

jag älskar dig michael jackson!



" I'm starting with the man in the mirror,

I'm asking him to change his ways,

And no message could have been any clearer,

If you wanna make the world a better place,

Take a look at yourself and then make a change. "



KÄRLEK TILL HONOM! <3

viktor | Datum: 2010-02-28 Tid: 19:54:39

michel jackson är min idol han kan dansa sjunga jätte bra jag köpte this is it den va så bra man fik extra matrial med



39 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-12-09 | Klockan: 18:03:46 | Kategori: Allmänt/Bloggen


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: