WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

AMERICAN MUSIC AWARDS 2009


Inatt var det live från American Music Awards 2009! Och galan var fantastisk, alla uppträdanden av bland annat Rihanna, Alicia Keys, Green Day och Janet Jackson var superbra. Michaels syster Janet uppträdde med ett medley av hennes låtar, och jag tycker vi sätter in uppträdandet:


Och ni undrar säkert vem som vann vad? Michael vann Favourite Pop/Rock Artist, Favourite Pop/Rock Album, Favourite Soul/R&B Artist och Favourite Soul/R&B album! Grattis, grattis, grattis Mike! Michaels bror Jermaine var där och tog emot priserna till honom. Och då Michael vann ena gången sa Jermaine att det inte handlade om priserna, utan Michaels meddelande; Det Michael alltid hade - kärlek, att vi ska älska varandra. Det var fint.
Om jag ska vara ärlig, blev jag väldigt chockad och arg då Michael inte vann Artist Of The Year. Det förstår jag mig verkligen inte på. För Michael har varit i strålkastarljuset ända sedan i början av det här året då han tillkännagav konserterna i London, som skulle bli tidernas största comeback i historien! Och sedan hans bortgång i juni... Nej, jag förstår mig inte på det alls. Det här året tillhörde det priset Michael. Han förtjänade det priset oändligt mycket mer än någon annan. Punkt.

Listan av de som vann i AMA 2009:

ARTIST OF THE YEAR
Taylor Swift

POP/ROCK
Favorite Male Artist: Michael Jackson
Favorite Female Artist: Taylor Swift
Favorite Band, Duo or Group: The Black Eyed Peas
Favorite Album: Number Ones, Michael Jackson

COUNTRY
Favorite Male Artist: Keith Urban
Favorite Female Artist: Taylor Swift
Favorite Band, Duo or Group: Rascal Flatts
Favorite Album: Fearless, Taylor Swift

SOUL/RHYTHM & BLUES
Favorite Male Artist: Michael Jackson
Favorite Female Artist: Beyoncé
Favorite Band, Duo or Group: The Black Eyed Peas
Favorite Album: Number Ones, Michael Jackson

RAP/HIP-HOP
Favorite Male Artist: Jay-Z
Favorite Album: Blueprint 3, Jay-Z

ADULT CONTEMPORARY
Favorite Artist: Taylor Swift

LATIN MUSIC
Favorite Artist: Aventura

ALTERNATIVE ROCK MUSIC
Favorite Artist: Green Day

CONTEMPORARY INSPIRATIONAL
Favorite Artist: Mary Mary

SOUNDTRACKS
Favorite Album: Twilight Soundtrack

T-Mobile BREAKTHROUGH ARTIST (ALL GENRES)
Gloriana

Anonym | Datum: 2009-11-23 Tid: 12:16:11

okej vad bra :)

vad har du för dig idag då? :)

Elin | Datum: 2009-11-23 Tid: 12:36:08

Jag håller med att Michael skulle vunnit artist of the year! Helt klart! Men 4 priser ä ju iallafall jättebra! :D

Elin | Datum: 2009-11-23 Tid: 12:43:47

Absolut! :D

Cybéle | Datum: 2009-11-23 Tid: 12:45:11

Jag blev med chockad jag ba"Michael Jackson Michael Jackson" sa jag tyst för mig..sen vann Taylor Swift jag ba"Vaaaa?? Michael Jackson ska ju vinna"? :O



Vart e världen på väg?

Cybéle | Datum: 2009-11-23 Tid: 13:01:20

Asså jag har inget emot Taylor Swift,jag tycker några av hennes låtar e bra.Och hon har inte hållit på länge vad jag vet.Michael Jackson har varit popstar sen han va liten & han hade en stor karriär,vann en massa priser,skrivit en massa bra låtar,Det va ju han som skulle vinna!!!

Anonym | Datum: 2009-11-23 Tid: 13:01:28

okej kul :) ja jusst nu r jag i skolan men sen får jag se vad som händer :)

Cybéle | Datum: 2009-11-23 Tid: 13:16:02

Exakt!

Emilia | Datum: 2009-11-24 Tid: 15:44:33

Michael borde ha vunnit allt! Åh we love you forever Michael. Det här är den bästa blogg jag läst. Du ät värd meeeeer besökare. Du har säkert, många men du är i topp!!!!!!

Kraaaam*

Sanna | Datum: 2009-11-27 Tid: 21:23:23

Jäkla tuff jacka där!

Sanna | Datum: 2009-11-28 Tid: 14:55:28

Sv: Ja, det vore inte helt fel!



10 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-11-23 | Klockan: 11:48:14 | Kategori: Michael Jackson


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: