WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

SVAR FRÅN FRÅGESTUNDEN


Här kommer svaren till frågestunden. Och eftersom många frågor var näst intill likadana slog jag ihop dem till en enda fråga. Jag hoppas ni blir nöjd med svaren jag ger er.

När föddes MJ?
29 augusti 1958.

Vem spelar gitarrsolot i Beat It?
Eddie Van Halen.

Stämmer det att Michael led av anorexia?
Det har ryktats om det eftersom många tyckte han var väldigt smal. Men Michael har sagt: "Please, I don't want anybody to think I'm starving. I'm not."

Vad är hans skostorlek?
Han har storlek 43.

Hur många gånger har han varit gift?
Han har varit gift två gånger, med Lisa Marie Presley och Deborah "Debbie" Rowe.

Hur gamla är hans barn?
Prince är 12, Paris är 11 och Blanket är 7 år.

Hur upptäcktes Jackson 5?
Bandet spelade på talangjakter och amatörtävlingar, och några år senare gjorde de en audition för skivbolaget Motown och då gick deras karriär rakt upp. Läs mer här.

Hur länge har du varit ett såkallat Michael ''fan''?
Jag har varit ett stort fan i nästan två år nu.

Din favoritlåt med Michael?
Den frågan är så svår! Eftersom jag älskar alla Michaels låtar. Men en låt jag älskar är Baby be mine för man blir så glad av den.

Såg en interview med Lisa Marie och Michael och hon kvinnan frågade om hans låt "They don't care about us" jag vet inte vad hon frågade men asså när gjorde han den låten, han hade inga barn då när han var gift med lisa marie och i texten säger han ju "I have a wife and two children who love me" då menar han ju Debbie, Paris och Prince eller om du fattar vad jag menar, frågan är när han gjorde den låten (vilket år)?
Låten släpptes 1996 och då hade Michael inga barn. Men vet du vad jag tror? Jag har också funderat på det där och då kom jag på; Vid den tiden var Michael gift med Lisa Marie Presley och hon hade faktiskt två barn då. Och det är kanske de två barnen han menar i låten...?

Vart bor du?
Jag håller mig helst anonym.

Vilken var MJs favoritfärg?
Svart och röd.

Hur många album har MJ gjort?
Han har gjort 11 soloalbum (Got to be there, BenMusic and me, Forever Michael, Off the wall, ThrillerBad, Dangerous, HIStory, Blood on the dancefloor, Invincible), + album med Jackson 5 och Jacksons.

Kan du alla hans låtar?
Utantill? Nej, jag kan inte alla hans låtar utantill.

Är det aldrig någon som skriver något dumt om MJ till dig här på bloggen och i sådana fall, hur reagerar du då?
Ja, jag har fått elaka kommentarer om Michael. Och jag reagerar väldigt starkt. Jag blir ledsen. Allt Michael har fått gå igenom i livet på grund av alla falska rykten och anklagelser och åtlöjen har inte varit lätt för honom, och han förtjänade så mycket bättre. Men jag brukar säga att de människor som talar elakt om Michael är okunniga. De har tydligen ingen aning vilken fantastisk människa han är. Allt han har gjort för världen, vilka stora förändringar han har gjort till exempel i vår kultur... Eller så är folk bara väldigt respektlösa.

Vilket år är du född?
1995.

Varför började du blogga om MJ?
Jag älskar Michael och efter hans bortgång ville jag hedra honom tillsammans med andra fans, vilket en blogg är perfekt för.

När och varför ''blekte'' Michael sin hy?
Michael har inte blekt sin hud! Han har hudsjukdomen vitiligo vilket gör att pigmenten försvinner så huden blir ljusare. Sjukdomen går på hans pappas sida, och det är något han inte kan göra något åt. "It is something I cannot help. When people make up stories that I don't want to be who I am, it hurts me. It's a problem for me. I can't control it."

Började du med bloggen efter hans död?
Ja, som ett minne och en hyllning till honom.

Vad var det som fick dig att börja skriva om MJ?
Jag älskar att prata om honom. Han betyder väldigt mycket för mig och att hylla honom här tillsammans med andra fans älskar jag. Och jag blir så otroligt glad då folk uppskattar min blogg på samma gång.

Hur kom det sig att du bloggar så mycket om MJ?
Jag älskar att tala om honom och "så mycket" existerar inte för mig när det handlar om Michael Jackson. ;)

Vad gör en bra blogg enligt dig?
En bra blogg för mig är med många bilder, fin design, bra text och en intressant person.

Har MJ någon gång varit taskig mot någon, isåfall när?
Jag kan nog säga att Michael är "taskig" mot andra då han tycker andra förtjänar det. Till exempel i hans låt D.S där han sjunger "Dom Sneddon is a cold man". (Inte för att jag tycker det är taskigt). Han siktar på en man som heter Thomas Sneddon som anklagade Michael för att sexuellt ofredat Jordan Chandler, vilket var en stor lögn!

Vilken av hans låtar tyckte han själv bäst om? 
På Michaels minnesceremoni sa Brooke Shields i ett tal att Michaels favoritlåt är Smile som finns på hans HIStory-album. Och jag har också läst att Heal the world är den låt han är mest stolt över att ha skrivit.

Vem var hans favoritartist (förutom han själv)?
Michael älskar James Brown. Det är bland annat honom Michael fick sin inspiration från. Han satt vid kulisserna då han var liten och såg honom uppträda och älskade varje sekund.

Jag skulle gärna vilja veta vem du är!
Okej. Jag är en 14-årig tjej med en stor familj och många vänner. Jag gillar basket, karameller och One Tree Hill. Vad kan jag mer säga? Och jo, jag är ett stort, galet fan av Michael Jackson! ;)

Vad betyder han för dej?
Jag försöker hitta de rätta orden för vad han betyder för mig men det är omöjligt. Det finns inga ord, obeskrivligt. Han betyder så enormt mycket! Jag kan inte beskriva med ord, I'm speechless. Jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Vem är din idol (asså om du inte får ta MJ)?
Jag har ingen annan idol än Michael Jackson.

Om du fick reda på att MJ faktiskt levde hur skulle du reagera då?
Jag skulle gråta av gjädje! Men samtidigt skulle jag vara väldigt förvirrad, även fast jag skulle vara för glad för att tänka på alla frågor som kom upp i huvudet just då.

Vilken är din favoritfärg?
Min favoritfärg är nog blå. Inte för att jag har så många blå klädesplagg men jag bara älskar färgen, den representerar väldigt mycket.

Bästa film du sett?
Jag kan nog inte välja en "bästa" film. Men mina favoriter är oftast romantiska komedier. Min top-10 lista innehåller bland annat Titanic som hos många andra gör, The notebook är en favorit och Save the last dance älskar jag. Och självklart är This is it med på listan!

favoritskådisar?
Meryl Streep tycker jag är väldigt bra! Hon spelar så otroligt bra i filmen Djävulen bär prada. Alla miner hon bland annat gör. Och jag tycker också om Johnny Depp, ingen skulle kunna vara bättre än honom i Pirates of the Caribbean. Jag och mina vänner älskar också Heath Ledger.

Hur började du gilla Michael Jackson?
Det är nästan två år sedan då jag var 12 år gammal. På Körslaget sjöng en av körerna Michaels kända låt Thriller och jag blev intresserad av vem han var och hans musik så efter det programmet gick jag in på Youtube och sökte på hans namn. Jag klickade på den första låt som kom upp - Dirty Diana. Och den låten var otroligt bra! Jag lyssnade på fler och fler låtar och blev totalt förälskad!

Hade du någon blogg innan den här?
Ja, jag har en blogg där jag skriver om mitt liv.

Favoritlåt utan MJ?
Eftersom jag har blivit ett stort fan av One Tree Hill sedan mina vänner gjort mig nyfiken av deras prat om det så är min favorit just nu I don't want to be med Gavin DeGraw.

Andra artister du gillar förutom MJ?
Jag gillar Bruce Springsteen, Beyoncé, Eminem, Britney Spears, Taylor Swift, Akon. Med fler.

favoritgodis?
Gott & blandat.

Vad får dig att följa en blogg?
En blogg med många bilder, intresserande text och en smart person bakom bloggen.

Varför skiljde sig MJ och Lisa Marie presley?
Det är svårt att veta exakt varför. Men på Lisa Maries myspace skrev hon dagen efter Michaels bortgång att hon nästan förlorade sig själv när hon försökte rädda honom. Och att det var det svåraste beslutet i hennes liv att lämna honom. Läs här.

Vad är du rädd för?
Jag är rädd för många saker. Bland annat att det ska hända något hemskt med nära och kära. Och om det ska vara inom Michael Jackson-område så är jag väldigt rädd att gå in i en sådan depression som jag gjorde när Michael gick bort..
 
Hur reagerade du på hans död?
Det kan ni läsa om här.

Är det fel att man blivit fan efter han dött?
Nej, absolut inte! Jag har träffat många andra bloggare som blev stora fans av Michael efter hans bortgång och de älskar honom. Ju mer fans desto bättre!

Världen gick miste om ett geni. Frågan är om det kommer någon mer som Michael. I doubt it.
Ja. Det är ingen överdrift att säga att ingen någonsin kommer kunna mäta sig med Michael Jackson. Han är och kommer för all framtid vara THE KING OF POP!

Anonym | Datum: 2009-11-16 Tid: 18:29:40

Jag har läst redan,det va kul & läsa svaren :)

BabyMamaDrama - by Caroline | Datum: 2009-11-16 Tid: 18:47:50

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

Jemini ♥ | Datum: 2009-11-16 Tid: 18:53:21

intressant!

så du är en av hans största fan? :)

Hanna: mj fan | Datum: 2009-11-16 Tid: 18:53:37

gud, jag håller med dig, VAD är det med baby be mine som får en att le, jag blir sån oxå! ganska helt konstigt! Men det är ju MJ, något annat svar kan jag inte koma på :)

Michael lover<333333333 | Datum: 2009-11-16 Tid: 19:04:07

fina svar.:)<3

Mina | Datum: 2009-11-16 Tid: 19:05:32

Skoj med frågor & svar..Ha en skön kväll..

Kimberley Ann | Datum: 2009-11-16 Tid: 19:20:13

Hej!

Om du är intresserad så kan du anmäla dig till veckans blogg tävling.

Du vinner 1 veckans länking, ha en bra dag!

arjana. | Datum: 2009-11-16 Tid: 19:35:30

åh , bra frågor och bra svar! :*

Nadia | Datum: 2009-11-16 Tid: 19:41:19

Va intressant !

Själv blev jag ett fan av Michael efter hans bortgång eftersom att jag bara hade fått höra dåliga saker om honom under min uppväxt och även att min familj inte lyssnar på sådan musik mer på hårdrock m.m

så jag har aldrig tänkt på honom.

Men efter hans bortgång spelades hans låtar överallt och jag kunde bara inte undgå att bli förälskad ! Efter hans bortgång har jag bara lyssnat på honom nästan och har nu alla hans skivor + turnér m.m

Även 2 STORA affischer :D

Han var ett geni, sångare, skådespelare, låtskrivare, dansare och mycket mycket mer.

Som du säger dom som kommenterar honom är bara okunniga !



Michael Jackson R.I.P

1958 - Förevigt.

emmae | Datum: 2009-11-16 Tid: 19:51:51

sv: hihi tack för svaren ! :D

My Vestlund | Datum: 2009-11-16 Tid: 20:10:42

Jätte bra svar! ♥

BabyMamaDrama - by Caroline | Datum: 2009-11-16 Tid: 20:14:56

okej nice.. lägger till dig nu då :D

Anonym | Datum: 2009-11-16 Tid: 20:19:12

Hehe då vet jag lite mer om dig ;) Du verkar veta mycket om honom :)

Linn | Datum: 2009-11-16 Tid: 20:19:58

Haha ja nu vet jag lite mer vem du är ;)



Du verkar veta mycket om honom :)

Elin | Datum: 2009-11-16 Tid: 21:24:35

:( :( <333



Har du kikat in han som vann "sverige Michael jackson" ? :P han är faktiskt rätt duktig även om ingen någonsin kommer att vara i klass med MJ. Finns ett klipp på min blogg ifall du skulle råkat missa det :P

olivia | Datum: 2009-11-16 Tid: 22:10:33

du kan verkligen svara på allt om honom, !

du är duktigt ju ;)

<3

BabyMamaDrama - by Caroline | Datum: 2009-11-16 Tid: 22:33:32

har gjort det nu

Anna | Datum: 2009-11-16 Tid: 23:49:51

sv: haha hade juh varit lyrisk om jag hade sett han på riktigt, hade typ inte klarat av det :D

Ludde | Datum: 2009-11-17 Tid: 00:13:45

Sv: Ska ta och läsa igenom så fort jag har tid! Bäst för dig att du svarade på mina frågor!;)

ina | Datum: 2009-11-17 Tid: 02:06:39

Åå nu missade jag ju =(

Mina | Datum: 2009-11-17 Tid: 07:44:00

Godmorgon..Hoppas att du får en skön tisdag..

Mina | Datum: 2009-11-17 Tid: 08:13:13

Ska du göra något skoj denna dag?

Ludde | Datum: 2009-11-17 Tid: 11:59:03

Bra och intressant läsning!

Linda - ndaiL | Datum: 2009-11-17 Tid: 11:59:21

desamma!

tess | Datum: 2009-11-17 Tid: 13:47:18

kul:)

JENNIE'S HUMOR | Datum: 2009-11-17 Tid: 18:33:10

Bra svar =)

frida | Datum: 2009-11-17 Tid: 18:48:52

Jag är också en tjej född 95;D

Love mj! intressant frågestund^^

Anna | Datum: 2009-11-18 Tid: 11:43:25

När jag läste hur du reagerade när du fick veta att han var död började jag gråta. Jag kände igen känslorna jag själv känt när jag fick reda på det...

Jag gråter fortfarande varje dag och har ingen lust att leva, men det känns faktiskt lite bättre att veta att jag absolut inte är ensam om att känna så här.

Om Michael ändå hade fått så här mycket kärlek när han levde i stället för nu, när det redan är för sent.



Tack för en jättebra MJ-blogg.



He will live forever and ever in our hearts... <3

Anonym | Datum: 2009-11-19 Tid: 19:44:45

Lisa maria presley och michael jackson skilde sig för att han ville ha barn men hon vägra ge honom några , efter dom skilde sig så skicka hon en massa kärleks brev till han för hon ville ha MJ tillbaka ,Hon va hans liv kärlek men kunde inte ta henne tillbaka för hon krossa hans hjärta :( allt står i en ny bok som heter ''Michael jackson the magic and the madness'' va tvungen å svara på den frågan där nån hade skrivit vrf dom skilde sig :)

Qb | Datum: 2009-11-20 Tid: 13:12:50

bra blogg!

Anonym | Datum: 2009-12-13 Tid: 15:29:06

Han har gjort 12 album inte 7-8 ;)när han körde singel !

Ankie | Datum: 2010-03-07 Tid: 21:27:05

Kul frågor,

Kom gärna och läs min blogg oxå!

Melina | Datum: 2010-03-16 Tid: 20:49:58

hur kan hans barn blivit så ljusa? han var ju liksom mörk, och lite mörka måste de ju blivit väl? x)



33 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2009-11-16 | Klockan: 18:00:17 | Kategori: Frågor och svar


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: