WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

DEAR MICHAEL


"Dear Michael" är en låt från Michaels fjärde soloalbum Forever, Michael som släpptes 1975.

Jag tror inte jag har berättat tidigare att jag har skickat ett brev till Michael Jackson. Men det har jag faktiskt gjort! När jag lyssnade på denna låt fick jag idén att skicka ett brev till honom. Jag sökte upp hans adress, började skriva på mina brevpapper med hästar på och skickade iväg det till New York. Jag var 12 år gammal, jag skickade iväg det 23 juni 2008 och då hade jag inte varit ett fan så länge. Jag vet ännu vad jag skrev på de papprena, jag har varje ord nedskrivet i min dagbok för jag ville ha det som minne, vilket var tur. Jag är väldigt glad att jag hann göra något sånt här. Min engelska var inte den bästa och jag har väldigt kul när jag läser det, för jag skrev ganska knäppa men roliga saker.
Det var ett mycket långt brev, men jag kan berätta några saker jag skrev: "You are my idol! Every day I use to go on youtube and watch your musicvideos and your interviews. When I was on youtube today I watched a video called: "Michael Jackson's most funniest moments part 1", then part 2 and then part 3. It was so fun when the kids pushed you into the water! I laughed all the time!" (När barnen knuffade honom in i vattnet finns faktiskt i videon ovan, tiden 1.07). och detta: "I love the full versions of Bad and Ghosts. OMG, I laughed when you did the grimaces in Ghosts. And I can't believe you were the fay guy!" (Haha, ni vet den där borgmästaren i "Ghosts"?)
Och i slutet av brevet skrev jag: "My dream is to see you! I just want to hug you and get your real autograph, but I don't know how I get it."

Haha, där fick ni höra lite små delar från brevet. "And I can't believe you were the fat guy!" Haha, alltid kul att läsa texter man har skrivit en lång tid tillbaka! :) Jag har även skrivit i min dagbok att min syster hade sagt att det var en på miljonen att han läste mitt brev men att jag ändå verkligen hoppades. Ibland brukar jag sitta och tänka var det där brevet egentligen är nu, det skulle vara kul att veta. Har någon av er någonsin skickat ett brev till en adress som tillhör Michael? Berätta gärna!

Sabina | Datum: 2010-02-18 Tid: 19:20:07

Michael har varit mig kär sedan jag var 8, men jag har aldrig skrivit till honom. Men jag mejlade en person på o2-arena som sa att man kunde skriva dit och att de skulle ge brevet till Michael. Jag blev så glad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, och jag började skriva på mitt brev. Detta var den 25:e juni :/

Anonym | Datum: 2010-02-18 Tid: 19:49:29

det låter så underbart att du försökte ta kontakten med honom jag tycker det är gulligt gjort faktist<3

Anna | Datum: 2010-02-18 Tid: 21:39:04

Haha, vad gulligt du skrev. x)

Jag hade precis börjat skriva ett brev till MJ, men jag blev aldrig klar med det för jag ville att det skulle vara ett brev som beskrev hur jag kände för honom och det var svårt att berätta. :P Jag trodde att jag hade mer tid på mig att få brevet klart än jag hade... :'( <3

Tanja | Datum: 2010-02-18 Tid: 22:02:46

Jag har en veckans blogg tävling på min blogg nu, så säg att du vill vara med o tävla :)

Michael Jackson | Minnesblogg | Datum: 2010-02-19 Tid: 09:43:13

Sv: Man vet aldrig vad han kan göra. :P

L | Datum: 2010-02-19 Tid: 12:00:02

jag har skickat 4-5 brev, det första när jag var tio (fattar inte riktigt hur eller vad jag skrev då haha) och det sista när jag var 14-15.. och jag hoppas verkligen något av dom har kommit fram!! :)

Tanja | Datum: 2010-02-19 Tid: 13:09:31

Nu har jag tagit fram de 10 finalisterna och du är en av dom. Nu måste du se till att få så många röster som möjligt och man får rösta hur många gånger man vill. Fast du får inte rösta på dig själv. Tävlingen avslutas imån kväll. Länka mig i ett inlägg och säg att du är med och tävlar i min blogg om veckan blogg!

TheMoonWalker | Datum: 2010-02-19 Tid: 16:32:40

Hoppas han läste ditt brev ;)

Elin | Datum: 2010-02-19 Tid: 19:29:58

haha kan du inte lägga ut den här http://www.youtube.com/watch?v=dIsLsDXXJUE



det var så sjukt roligt och sött :D Han har verkligen påverkat människor i alla åldrar :D

http://mmajda.blogg.se | Datum: 2010-02-19 Tid: 22:48:49

SV: Haha, :)

Maria | Datum: 2010-02-20 Tid: 09:29:39

Åh.. vilken söt video och sång:) Det är som att när man ser Michael jackson vill man genast gå fram och krama honom LÄNGE! Det är/var en sån person som hade en utstrålning som ingen anna hade. Det är ganska fantastiskt. Tyvärr har jag inte skrivigt ett brev till honom men jag skulle gärna veltat göra det. Gillar din blogg jätte mycket! P.s. Vilket sött brev du hade gjort, tror att om MJ hade fått läsa det hade han blivigt väldigt glad d.s <3

Anonym | Datum: 2010-02-24 Tid: 23:02:10

Jag har skrivit MASSOR brev till Michael, men jag har inte skickat något. Jag har sparat alla på ett ställe, och där får de ligga. När jag började visste jag inte vad jag skulle göra av dom så jag sparade dom. Jag skriver till honom om jag är extra glad eller jätteledsen eller om det har hänt något speciellt i skolan, om det är något speciellt klipp jag har sett med honom eller om jag bara vill önska honom en glad alla hjärtans dag. Åh vad detta låter töntigt nu, men det hjälper mig faktiskt att bearbeta sorgen litegrann. För jag hoppas att han på något sätt, någon gång kan läsa mina brev.



12 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2010-02-18 | Klockan: 19:13:06 | Kategori: Musik


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: