WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

SLAVE TO THE RHYTHM

 
"Slave to the rhythm" är en osläppt låt av Michael Jackson, som spelades in 1998 och som läckte 2010 till allmänheten. Nu har Justin Bieber gjort en duett av låten med sig själv och Michael. Jag läste kommentarerna på YouTube och det var många bråk mellan MJ-fansen och Bieber-fansen. Bieber-fansen säger att Michaels familj gav honom rättigheterna till låten, vilket inte är bekräftat. Andra Bieber-fans säger att Justin Bieber köpte låten av Michaels egendom, vilket inte heller är bekräftat.
 
Michaels estate har dock skrivit följande: "Hello there, for those who have been asking about the recently posted recording of "Slave 2 the rhythm" by Michael and Justin Bieber, this recording was not authorized and has been taken down. Best, The MJ Online Team."
 
Detta säger inte mycket. Vi vet inte om Justin Bieber kommer släppa låten officiellt i framtiden, eller om låten bara var en kul grej från Biebers sida att göra en duett med MJ vilken sedan råkades läcka ut(?).
 
Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker inte detta känns rätt. Jag hoppas att låten bara är en kul grej från Justins sida och att den aldrig kommer släppas officiellt. Det känns bara väldigt fel att göra en duett med en annan artist som har gått bort och vars låt som var hans egen. Nu låter jag väldigt sansad, men jag är väldigt känslosam om detta... Jag vill bara få veta mer information, om vad som kommer att hända. Den här låten känns inte äkta. Men om det verkligen är Michaels familj som gav bort den (vilket jag tvivlar starkt på eftersom de har egentligen ingen tillgång till Michaels låtar förutom Michaels estate) så tycker jag det är okej, eftersom Michaels familj är Michaels familj och de känner MJ mest.

Cajsa | Datum: 2013-08-18 Tid: 19:02:55

Jag blev också väldigt upprörd när jag fick veta ... jag kollade upp låten, först hur orginalet lät och sedan Biebers version. Jag gillade inte hur han hade "lagt till dansbeat" (enligt olika nyhetssidor) eller försökt "ta över" Michaels egen låt. Tur att Bieber inte är en hater iaf...
p.s Älskar din blogg! :D

Amanda Carlstrom | Datum: 2013-08-18 Tid: 19:17:43

Håller med om ALLT du skriver <3



2 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2013-08-17 | Klockan: 12:21:00 | Kategori: Jag skriver


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: