WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

OM "SLAVE TO THE RHYTHM"

 
Anonym: Vad tycker du om "Slave to the rhythm"?
 
Menar du originalversionen eller Xscape-versionen? Eller som låt, rent allmänt? Jag gillar båda versionerna. I början tyckte jag bara om originalversionen, för jag gillade bakgrundmusiken på den mer (jag uppskattade inte heller att de hade ändrat känslan i så där stor grad). Men nu när jag ha vant mig gillar jag också Xscape-versionen och lyssnar på den ofta (kedjorna i början är så mäktiga). Allmänt, uppskattar jag låtens budskap. Michael sjunger om så varierande typer av relationer i sina låtar, så varierande historier, och just den här handlar om en kvinna som är fast i en relation med en mycket kontrollerande man och hennes önskningar blir totalt ignorerade. Jag vet att Michael gillade den här låten, för han jobbade på den av och till under flera år. (Han till och med smyger in låttiteln i intervjun med Oprah, på frågan om varför han jämt gör the crotch grab, haha!!! Han började ju jobba på den vid den tiden). Vad tycker du om låten?

Anonym | Datum: 2015-01-29 Tid: 22:07:19

vad tycker du om att det har börjats med mike hologram? nu ska det användas igen tsm med katy perry tydligen, innan var det ju på billboard adwards



1 Kommentarer | Startsidan
Publicerat det: 2015-01-29 | Klockan: 21:48:00 | Kategori: Frågor och svar


KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!

Namn:
...................... Bloggadress:

E-postadress: (publiceras ej)
Kom ihåg mig?

Kommentar: