WWW.POPKUNGEN.BLOGG.SE

MINA SVAR



Hej, här kommer mina svar från frågestunden. De kommer lite sent, men det har varit svårt att få upp dem (läs i förra inlägg). Jag har försökt svara på frågorna så bra som möjligt, jag hoppas ni blir nöjd med svaren. Kram!

När föddes Michael Jackson?
Michael föddes den 29 augusti 1958.

Spelar du nåt instrument?
Jag kan några ackord på gitarr och några korta snuttar av olika låtar på keyboard, tyvärr inte mer.

Kunde Michael Jackson spela något instrument?
Jadå. När han var med i Jackson 5 spelade han bongotrummor till en början innan han blev sångare. Och han kan spela piano och det finns även bilder på han med elgitarr och trummor. Och säkerligen många, många fler!

Vad heter du i förnamn?
Det ni, hihi.

Varför är du anonym?
Jag vill bara det. Detta är en blogg till minne av Michael Jackson, och jag är ett fan som vill dela min kärlek till honom med andra fans.

Vad hette Michaels hund?
Black girl, en svart labrador som älskade att bada. (Tack Jenny!)

Hur gammal är du?
Jag är 14 år gammal, fyller 15 i juli.

Vad heter Michaels första låt med the Jackson 5?
Michaels och även The Jackson 5's första inspelade låt heter "Big boy", och den kan ni lyssna på om ni klickar här.

Hur många barn har varje syskon Jackson? Har sett nånstans något antal, men du kanske vet bättre?
Rebbie - 3 barn (Stacee, Yashi och Austin)
Jackie - 2 barn (Sigmund Esco och Brandi)
Tito - 3 barn (Tariano Adaryll, Taryll Adren och Tito Joe)
Jermaine - 8 barn (Jermaine La Laune, Autumn Joy, Jaimy, Dawn, Jeremy Maldonado, Jourdyyn Michael, Jaafar och Jermajesty)
La Toya - inga barn
Marlon - 3 barn (Valencia, Brittany och Marlon)
Michael - 3 barn (Prince, Paris och Blanket)
Randy - 3 barn (Steveanna, Genevieve och Randy Jr)
Janet - inga barn

Chips eller Godis?
Haha, det beror nog på vad jag är sugen på just då. Men just nu - godis!

Vilken hårfärg gillar du bäst?
Svår fråga, men jag har ingen favorit direkt.

Hur lång var MJ?
Han var runt 180 centimeter.

Hade du velat ha honom som pojkvän?
Nej, det hade jag inte. Det skulle inte se så bra ut i rubriken: "Michael Jackson tillsammans med .. femton-åring!" Jag skulle vilja vara hans vän, det är allt.

Vilken är din favoritlåt med Michael Jackson?
Allihopa! Jag kan inte svara på den frågan för den är så himla svår. Men två favoriter som jag alltid har haft sedan jag började lyssna på honom är "Man in the mirror" och "They don't care about us"!

Vad skulle du ha gjort om du hade fått möta MJ?
Jag tror man aldrig vet något sådant förrän man faktiskt är i situationen. Men jag skulle säkerligen börja gråta och vilja krama honom!

Hur gammal blev han?
Han gick bort som 50 år gammal.

Hur många låtar har han gjort?
Det är för mig omöjligt att svara på, det är så otroligt många han har gjort - släppta och osläppta. Men jag har hört att det i alla fall är över 200! Och säkerligen många, många fler.

Är det sant att du skulle ha sett honom på riktigt på en konsert?
Ja, den 8 september 2009.

När började du lyssna på hans låtar?
Jag har älskat honom från djupet av mitt hjärta sedan samma dag som jag bestämde mig för att ta in hans musik, snart två år!

Gillar du bara MJ eller gillar du någon annan?
Jadå, jag lyssnar på allt möjligt - Beyoncé, Kings of Leon, Johnny Cash, Paramore, Gavin DeGraw, Bruce Springsteen, Chris Brown, Eminem osv.

Hur gammal var MJJ när han gjorde Bad, Thriller, Dangerous och invincible?
Bad (Inspelad mellan april 1982 - november 1982) - 29 år
Thriller (Inspelad mellan 5 januari 1987 - 9 juli 1987) - 24 år
Dangerous (inspelad mellan 25 juni 1990 - 29 oktober 1991) - 31-33 år
Invincible (inspelad mellan oktober 1997 - augusti 2001) - 39-42 år

Man ser ju på vissa bilder att han satt i rullstol ibland.. Varför gjorde han det?
Jag har hört att han hade dåligt i ryggen när jag läste om det, tro vad ni vill.

Vilka topp 10 låtar hade han som populärast?
Det är en mycket svår fråga för mig att svara på eftersom det är väldigt svårt att veta något sådant. Men personligt tycker jag att de populäraste låtar han har skapat är "Thriller", "Billie Jean", "Beat it", "Bad", "Smooth criminal", "The way you make me feel", "We are the world", "Heal the world", "Black or white"...

Har du någon bra bild där han moonwalkar?
Den här bilden tycker jag är väldigt fin.

Another day?
Det är en låt som Michael och Lenny Kravitz har skrivit. Låten hade läckt ut på internet, men enligt Sony var det inte meningen att den skulle göra det. Sony har jagat runt på internet efter den för att försöka plocka ned den, vilket kan vara svårt eftersom många fans redan har hunnit ladda hem den.

Gillar du Green Day?
Jadå, det gör jag. Jag gillar låten "21 guns".

Var Michaels röst playback på HIStory tour? (Vissa hör jag ju att dom absolut inte är det, och andra tvärt om men vet du något om det?)
På vissa låtar kan man se och höra att det är playback. Jag tror att det beror att det är väldigt viktigt att spara på sin röst när man gör en sådan stor och lång turné över världen, och dessutom dansar han väldigt mycket.

Har MJ gått på fotboll?
Jag vet inte riktigt om du menar att han har spelat fotboll eller om han har gått och sett på en fotbollsmatch.. Men jag tror inte han har spelat fotboll i en serie eller något sådant, men att han självklart spelat bara annars. Och jag är ganska säker på att han har sett en fotbollsmatch också, hehe.

Vilket klockslag föddes Michael?
Han föddes runt 12.30 am har jag hört.

Vad är det bästa med dig själv?
.. Det är nog att jag bryr mig om andra människor.

Hur många läsare har du ungefär?
Sådant gillar jag inte att säga, inte ens till mina vänner, hehe. Men några stycken haha...

Vad är hans favoritplagg?
Hans absoluta favorit vet jag inte. Men av det jag har sett av hans klädsel är mycket glitter (speciellt på scenen) och häftiga kavajer/jackor. Och vita sockor och handskar.

Vad hette hans lama?
Louie. Gulligt, eller va?

Vilken är hans favoritmusikvideo som han har gjort?
Det är "Thriller" och "Smooth criminal".

Är det sant att han hade tigrar på Neverland?
Så sant som det är sagt.

Låten som Darin sjöng på melodifestivalen, "You're out of my life", är det sant att den handlade om Micheal?
Första gången jag hörde den tyckte jag den var hur lik som helst Michael sång "She's out of my life" från Off the wall. Darin har inte skrivit låten själv, men när han fick en fråga om det finns någon speciell person som han tänker på när han sjunger låten började han fundera en stund och sa sedan: "Kanske, kanske inte." Och han sa också att han är lite hemlighetsfull om det. Men jag tror absolut att han har MJ i tankarna mer eller mindre, Michael Jackson är ju hans stora idol.

Hade du velat ha han som pappa?
Jag gillar inte att tänka på sådana saker om mitt liv, eller hur jag ska säga. Dessutom älskar jag min pappa.

Hur blev du ett fan av Michael?
I Körlsaget en gång sjöng en av körerna Michaels fantastiska låt "Thriller" och jag blev nyfiken om vem han var osv. Så efter det programmet gick jag till datorn, sökte på hans namn på Youtube och klickade på den första låt som kom upp - "Dirty Diana". Och jag blev helt fast! Hans röst, hans moves, allting! Det var magiskt.

Vad är ditt favoritplagg på han?
Jag älskar Michael Jacksons stil! Allt han bär älskar jag. Mitt favoritplagg av honom är nog hans snygga jackor med ornament, som den han bär i studion av "We are the world" till exempel.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Jag mig helst en systemkamera eller en mops, hehe I wish...

Varför kallas han King of Pop?
Nu ska jag försöka komma på något bättre än - FÖR ATT HAN BARA ÄR BÄÄÄÄST! Haha. Men Michael Jackson är världens mest framgångsrika artist genom världshistorien - han har gjort världens mest sålda album, gjort danssteg som moonwalken och roboten världskänd, gjort världen till en bättre plats, hans konserter klassas som de bästa i världen. Man kan egentligen fortsätta hur långt som helst, men han är liksom Kungen på det han gör. Och det är då hans goda vän Elizabeth Taylor som kallade honom för "King of Pop, Rock and Soul" för första gången officiellt år 1989.

Vilka hårfärger har han haft?
Jag tror han alltid har haft svart hår.

Har han nå tatueringar?
Min syster har hört för länge sedan att han har tatuerat sig runt ögonen till något liknande av kajal/eyeliner, vilket kan göras.

Vad är hans favorit parfym?
Bal à Versailles av Jean Desprez. Det har Michaels makeup-artist berättat och hon säger: "Michael treated the bottles of this scent like gold. He was always so thrilled to have it. He loved the big fancy bottle, and he liked to carry the tiny little bottles in his pocket. Michael Bush wasn't always so pleased when they leaked in his pocket. He was wearing Black Orchid, but that was because it was easy to get. He switched immediately, when I found him BAV. He would ask me everyday if it had arrived after I told him I had ordered it. He was wearing BAV in the last weeks of his life."

Vilken färg på ögonen har MJ?
Bruna.

När startade du denna blogg?
Den 16 augusti 2009.

Vilken låt är hans favorit som han själv har gjort?
"Smile", enligt Brooke Shields.

Vilka är dina favoritmusikvideor med honom?
"Thriller", "Smooth criminal", "Remember the time", "They don't care about us", "Who is it", "Come together", "Billie Jean", "Beat it", "You rock my world", "The way you make me feel".. Allihopa!

Vad heter Michael Jackson parfymen?
Hans parfym finns för både män och kvinnor. Och den för kvinnan kallas - Mystique de Michael Jackson. Och den för mannen kallas - Legende de Michael Jackson.

Vilket är ditt favorit-move med honom?
Det är nog hans kick!

Har du några vinyler av Michaels album?
Några stycken.

Hur mycket betyder han för dig?
Hur mycket han betyder för mig är obeskrivligt, jag kan inte förklara hur mycket. Det finns inga ord, I'm speechless. Jag älskar honom.

Hur reagerade du när du fick reda på att han hade gått bort?
Det kan ni läsa om här.

Hur många soloalbum har han släppt, allt som allt?
Elva album. Got to be there. Ben. Music and me. Forever Michael. Off the wall. Thriller. Bad. Dangerous. HIStory. Blood on the dancefloor. Invincible.

Vilket år kom The Jackson 5 till Motown?
År 1969.

Har du något favoritcitat av Michael, i så fall vilket?
In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. And in a world filled with distrust, we must still dare to believe.

Vilken låt är din favorit från albumet Forever Michael?
Vilken svår fråga! Jag kan inte välja utav "We're almost there", "Take me back", "Just a little bit of you" och "You are there"!

Säg 5 stycken uppträdanden du verkligen älskar med honom.
LoveLove. Love. Love. Love.

Vad ska du göra den 25 juni 2010?
Spela hans musik!